رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه با انتقاد از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان گفت : در این زمینه مردم باید خود رعایت کنند و مراجعه غیرضروری نداشته و یا هنگام مراجعه ماسک داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد باقر حیدری رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام پزشکان و منشی مطب‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند،گفت : مشکل اصلی در این زمینه بیماران مراجعه کننده به مطب‌ها هستند که بعضی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

او گفت : بیش از ۲۸۰۰ مطب پزشکی در سطح استان فعال است که نظارت مستمر بر آن‌ها در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و با توجه به نظارت‌های صورت گرفته ۷۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مطب‌ها رعایت پروتکل‌ها را داشته و ۳۰ درصد نسبت به این پروتکل‌ها بی توجه هستند.

او گفت: وقتی بیماری به مطب مراجعه می‌کند به پزشک نیاز دارد و ما نمی‌توانیم مانع پذیرش بیمار شویم و در این زمینه مسئولیم، فردی از روستا به مطب مراجعه کرده و ما نمی‌توانیم به خاطر نداشتن ماسک از پذیرش او خودداری کنیم.

او افزود: برخی پزشکان این کار را رایگان انجام می دهند و برخی از پزشکان هم بیماران را به داروخانه می‌فرستند که ماسک تهیه کنند، اما بازهم افرادی بدون ماسک وارد مطب می‌شوند.

رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم باید خود در این زمینه رعایت پروتکل‌ها را داشته باشند گفت: این انتظار هست که مردم تنها برای کار‌های ضروری به مطب پزشکان مراجعه کنند.

او گفت: این امکان فراهم نیست و نمی‌توان تشخیص داد کار کدام بیمار ضروری است و کدام یک غیرضروری و باید همه را پذیرش کرد.

حیدری ادامه داد: کار پزشکان متفاوت از صنوف دیگر است و مطب محلی برای مراجعه بیماران است و نمی‌توانیم مانع از ورود افراد بدون ماسک شویم، برای تهیه ماسک این افراد حتما راهنمایی می‌شوند، اما در برخی موارد حال بیماران نامساعد است و نمی‌توان از پذیرش آن‌ها خودداری کرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.