رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان گفت: تکمیل ۸ مصلی نیمه‌کاره استان به تخصیص اعتبار و مشارکت خیران نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی ، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان گفت: ۸ مصلی نیمه‌کاره با پیشرفت فیزیکی متفاوت در استان وجود دارد که برای تکمیل نیازمند اعتبار و مشارکت خیران هستیم.

او  با بیان اینکه بر اساس تورم فعلی در کشور نمی‌توان در مورد میزان دقیق اعتبارات مورد نیاز تکمیل مصلی‌های نیمه کاره استان نظر داد ، افزود: مساجد سنگر‌های دفاع از عقیده و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و نقش امامان جمعه بسیار تعیین کننده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان به وجود ۳۵ پایگاه نماز جمعه در استان شاره کرد و گفت: بیشتر نماز جمعه‌های استان در مساجد جامع شهر‌ها اقامه می‌شود و  یکی از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های ائمه جمعه توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی است که ویژگی‌ها و شاخص‌های مختلفی را نیز شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام عادلی ،  تقوای روحی، تقوای اعضاء و جوارح، تقوای علمی و سیاسی و تقوای اقتصادی را از جمله شاخص‌های تقوا اعلام کرد و با تأکید بر اینکه مفهوم تقوا بسیار ویژه و وسیع است ، افزود: در کنار پیشرفت تکنولوژی و انتقال سریع اخبار ائمه جمعه تلاش می‌کنند با زبان روز در مورد مسائل مختلف و تقوا با جوانان صحبت کنند.

او با بیان اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مورد موضوعاتی که امامان جماعت در نماز جمعه مطرح می‌کنند دخالتی ندارد گفت: تسلط به احکام شرعی و دینی، آگاهی از مسائل روز جامعه اسلامی، عدم وابستگی به احزاب، آزادگی و ساده‌زیستی از جمله برخی ویژگی‌هایی است که امامان جمعه باید از آن برخوردار باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان از برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات در استان با هدف کمک به نیازمندان و محرومان خبر داد و تصریح کرد: تمام دستورالعمل های بهداشتی در نماز‌های جمعه رعایت می‌شود، بنابراین مردم می‌توانند بدون هیچ نگرانی در این اجتماع عظیم و فریضه الهی شرکت کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.