معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال با افزایش ۵۰ هزار تنی ، میزان تولید شیر در استان به ۴۰۰ هزار تن می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام خانی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه پارسال ۳۵۰ هزار تن شیر در واحد‌های دامداری استان کرمانشاه تولید شد، گفت : امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برآورد می‌شود افزایش ۱۴.۳ درصدی تولید شیر در استان را شاهد باشیم و میزان تولید شیر در استان به ۴۰۰ هزار تن برسد.

او گفت : طبق هدف گذاری انجام شده تولید شیر خام استان در پایان سال آینده به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

خانی با بیان اینکه برای افزایش تولید شیر در استان توسعه واحد‌های پرورش گاوشیری در کنار تکمیل ظرفیت واحد‌های موجود و بازگرداندن واحد‌های غیرفعال به چرخه تولید را در برنامه داریم، گفت: اصلاح نژاد گاوشیری صنعتی و نیمه صنعتی و ایجاد و توسعه واحد‌های پرورش گاومیش در استان دنبال می‌شود.

خانی سپس با اشاره به جایگاه خوب استان در حوزه تولید شیر و فرآورده‌های لبنی در کشور، گفت: سرانه مصرف شیر خام و مشتقاتش در کشور و استان کرمانشاه سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم است، لذا نیاز سالانه استان کرمانشاه به شیر بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن است که نه فقط کمبودی برای تامین این میزان شیر نداریم، بلکه مازاد تولید هم داریم.

خانی ادامه داد: مازاد تولید شیر خام استان به صورت شیر و یا دیگر فرآورده‌های لبنی به استان‌هایی مثل خوزستان و همدان فرستاده می‌شود.

خانی تعداد واحد‌های دامداری صنعتی و نیمه صنعتی سبک و سنگین استان کرمانشاه را ۶۰۴ واحد عنوان کرد و افزود: این واحد‌ها ۱۶۷ هزار راس دام دارند.

او جمعیت دامی استان کرمانشاه را چهار میلیون و ۹۵۰ هزار واحد دامی عنوان کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.