نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: نماز جمعه یک کنگره هفتگی برای اجتماع مسلمانان و نمونه کوچکی از حج است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در نشست گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بندرعباس گفت: حج،کنگره عظیم اجتماع مسلمانان است که سالی یک مرتبه و با جمعیتی محدود برگزار می‌شود، اما نماز جمعه با شکوهمند در سراسر امت اسلامی برگزار می‌شود و از جایگاه رفیعی برخوردار است. 

امام جمعه بندرعباس  افزود: نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی جانی دوباره گرفته است و پرشکوه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: نماز جمعه دارای شور، اندیشه، عقلانیت و معنویت است و سبب بصیرت‌افزایی می‌شود، همه این محاسن در پرتو برگزاری یک نماز است که برکت یک نظام اسلامی معنا و مفهوم دیگری پیدا کرده است.

او گفت: نماز جمعه با اذن، ولی امر اقامه می‌شود به همین دلیل شأن نماز جمعه حاکمیتی و سیاسی است و در زمان کنونی نیز این فریضه با اذن رهبر معظم انقلاب جایگاه والایی دارد و رونق یافته است و امیدواریم در گام دوم مأموریت نماز جمعه متناسب با این مرحله به پیش برود و انجام شود.

مدیر ستاد‌های برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور گفت:  اکنون در ۸۷۰  نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می‌شود و ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌زاده افزود: حدود ۵۰ هزار نفر در ستاد‌های نماز جمعه کشور  به‌عنوان سفره‌دار و مهمان‌دار  به مردم خدمت و در ستاد نماز جمعه تلاش می‌کنند.

او  افزود: ستاد نماز جمعه بندرعباس یکی از فعال‌ترین ستاد‌های کشور است به نحوی که از ۱۰ مسؤول در اتاق فکر ستاد کشور ، مسؤول ستاد بندرعباس نیز به‌عنوان یکی از اعضا حضور دارد.

مدیر ستاد‌های برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور گفت: تریبون نماز جمعه تریبون ولایت و انقلاب اسلامی است و باید مسائلی مطرح شود که، ولی فقیه در آن دغدغه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌زاده افزود: ستاد‌های نماز جمعه بازوان ائمه جمعه هستند و به همین جهت باید دین‌بان و در این مسئله اهتمام داشته باشند تا ستاد نماز جمعه نقش خود را در گام دوم انقلاب به خوبی ایفا کند.

در این مراسم از سایت و تلویزیون اینترنتی آدینه هرمزگان هم رونمایی شد و از این پس رویداد‌های مذهبی از جمله پخش زنده نماز جمعه استان هرمزگان توسط این سامانه جامع پوشش داده خواهد شد.

انتهای پیام /خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.