رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی دولت برای توسعه مکانیزاسیون در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی ، رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: از سال ۹۲ تا ۹۸ چهار هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات کشاورزی در این استان سرمایه گذاری شده است.

او  افزود: در این مدت سه هزار و ۳۸۸ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی تخصیص داده شد که با دلیل استقبال کشاورزان سه هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال معادل ۱۱۵ درصد اعتبار تخصیصی جذب شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: در این مدت با حداقل ۲۰ درصد سهم آورده کشاورز معادل ۷۸۰ میلیارد ریال در مجموع برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و خرید ماشین آلات در استان چهار هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

درجانی افزود: فقط در بخش کشت مکانیزه برنج که در سال ۹۲ در این استان۴۶ هزار و ۷۳۵ هکتار بود سال ۹۸ به ۱۴۷ هزار و ۲۰۹ هکتار رسیده و در سال زراعی جاری این رقم حدود ۱۶۲ هزار هکتار است.

او گفت: برداشت مکانیزه برنج با کمباین در سال ۹۲نیز ۴۵ هزار و ۱۶۷ هکتار بود که در سال ۹۸ به ۱۶۱ هزار هکتار رسید و پیش بینی می‌شود این آمار امسال به بیش از ۱۷۰ هزار هکتار برسد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان افزود: تعداد تراکتور شالیزار نیز سال ۹۲ یک هزار و ۶۲۰ دستگاه بود در سال ۹۸ به سه هزار و ۶۸۳ دستگاه رسید، در حالی که در سال ۹۲ نیز ۲ هزار و ۴۰۴ دستگاه نشاء کار برنج در این استان فعال بود، اما این آمار اکنون بیش از  هفت هزار دستگاه است.

درجانی گفت: همچنین تعداد دستگاه‌های کمباین برنج در سال ۹۲ در این استان ۸۳۳ دستگاه بود که در پایان سال ۹۸ به  ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه اولین برداشت مکانیزه برنج از شالیزار‌های استان گیلان در سال زراعی جاری آغاز شده است، افزود:گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.