دمای هوای امروز استان سمنان در ساعات بعداظهر افزایش ابر و ارتفاعات و نواحی شمالی بارش‌های رگباری و پراکنده پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هوا در استان سمنان براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی از امروز تا چهارشنبه ابری همراه با بارش‌های رگباری به صورت پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: بارش‌های رگباری به صورت پراکنده گاهی همراه با رعد و برق در ساعات بعدازظهر و شب در آسمان استان سمنان تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی ادامه داد: وزش باد شدید در سراسر استان سمنان با شدت بیشتر در نیمه شرقی در این هفته دور از انتظار نیست و در روز‌های سه‌شنبه تا جمعه وزش باد شدت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب به صورت محلی و نقطه‌ای به علت رگباری بودن بارش‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، دیگر پیش‌بینی‌های هواشناسی استان سمنان برای روز‌های آینده است.

او تصریح کرد: امکان آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، امکان سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سرشاخه درختان و در برخی نقاط کاهش دید افقی تا پایان این هفته به دلیل شرایط نامساعد جوی در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی اضافه کرد: خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها، زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمانی و پرهیز از صعود به ارتفاعات، در روز‌های آتی به منظور حفظ سلامت توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه ناپایدار جوی اواخر روز شنبه یازدهم مرداد از استان سمنان خارج خواهد شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.