مسئول طرح هر کاسب یک دانش آموز گفت: در این پویش اصناف مختلف برای کمک به دانش‌آموزان کم برخوردار خدمات و کمک‌های مالی در نظر می‌گیرند.

غلامرضا حسن‌پور مسئول طرح هر کاسب یک دانش آموز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات این طرح با اشاره به اینکه کار با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج اصناف دنبال می‌شود، اظهار کرد: این طرح با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند و کم برخوردار پایه ریزی شده است و آن را در دو بازه قبل از شروع سال تحصیلی و قبل از اتمام سال اجرا می‌کنیم.

او ادامه داد: در این برهه زمانی برای دانش آموزان لوازم التحریر، کیف و کفش در نظر گرفته می‌شود و حداقل سهمیه برای هر دانش آموز ۳۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه هدفگذاری امسال تحت پوشش قرار گرفتن ۱۱۰ هزار دانش آموز در این طرح است، گفت: امسال طرح هر کاسب یک دانش آموز را با طرح همکلاسی مهربانی تلفیق کردیم و رونمایی از آن نیمه مرداد به طور نمادین اجرا می‌شود و بسته‌های حمایتی از طریق مدیر و مربیان مدارس در اختیار دانش آموزان کم برخوردار قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


مسئول طرح هر کاسب یک دانش آموز به کمک‌های جمع آوری شده در این طرح طی سال‌های گذشته هم اشاره و بیان کرد: در سال ۹۷، ۱۰ میلیارد تومان کمک جمع آوری شد. از اواخر سال گذشته تاکنون هم به دلیل شیوع کرونا شرایط تغییر کرد بر همین اساس سازوکار‌های جدیدی برای جمع آوری کمک‌ها در نظر گرفته شد و علاقه‌مندان به شرکت در این پویش می‌توانند از طریق تعامل با بسیج اصناف در هر منطقه به این کار حسنه کمک کنند.

حسن‌پور تصریح کرد: این پویش صرفا محدود به کمک‌های نقدی نمی‌شود و در برخی صنوف خدمات‌رسانی به دانش آموزان مناطق محروم را هم شاهد هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار