دبیر ستاد مردمی غدیر در شهرستان لامرد، گفت: جشن های عید غدیر به صورت مجازی در لامرد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی زائری دبیر ستاد مردمی غدیر شهرستان لامرد، بیان کرد: غدیر تجلی اراده خداوند است که بر قلب نازنین پیامبر (ص) نازل شد و هر کس بتواند آن را زنده کند نامش را در درجات بالا می نویسند.

او، تصریح کرد: همه اوصاف خوب پیامبر (ص) یکجا در حضرت علی (ع) جمع شده است و احیای غدیر نیز یک نماد، و یکی از بزرگترین کارهای فرهنگی است.

زائری ادامه داد: ستاد دایمی غدیر ایجاد شده و خانواده زائری افتخار میزبانی از ستاد را دارد.

دبیر ستاد مردمی غدیر شهرستان لامرد، افزود: هدف ما این است که دیگر خانواده‌ها یک روز را به نام یکی از ائمه اطهار (ع) متولی و برگزار کننده مراسم باشند.

او، با اشاره به وضعیت کرونایی امسال اضافه کرد: برنامه جشن امسال نیز، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای مجازی انجام می شود، و به جای اینکه مانند سال‌های گذشته در کوچه  جشن غدیر برگزار شود ما به خانه‌ آنان می رویم.

زائری اظهار کرد: در هر خانه یک بیرق یا علی برافراشته می شود و با نصب پرچم یا علی بر سردر منازل و مغازه‌ها سنت غدیر را احیا می کنیم، و مردم سنت غدیر را با زدن یک پرچم جشن می گیرند.

دبیر ستاد مردمی غدیر شهرستان لامرد گفت: برای ۵۰ نقطه از شهرستان لامرد اقلامی تهیه شده و محلات این اقلام را که شامل پرچم، ۱۰ هزار پوستر و چندین هزار بادکنک است را از ما دریافت و در اختیار مردم آن محله قرار می‌دهند.

 او، با تاکید بر آماده شدن مسابقه خطبه غدیر با هماهنگی ستاد غدیر شهرستان لامرد بیان کرد: برای این مسابقه ۱۱۰ جایزه نقدی تهیه و فایل صوتی و متن عربی به فارسی آماده شده که در فضای مجازی در اختیار مردم شهر لامرد قرار می گیرد.

زائری تصریح کرد: هزینه‌های این جشن مردمی از طرف خانواده زائری و خودیاری و نذورات خود مردم است.

دبیر جشن مردمی غدیر ادامه داد: در پنج شب متوالی برنامه‌های جشن غدیر در پنج نقطه شهر لامرد به صورت زنده از پیج اینستاگرامی غدیر لامرد پخش می شود.

او، در پایان با قدردانی از اداره اوقاف، شورا، شهرداری و اداره تبلیغات اسلامی لامرد، افزود: وقف در لامرد کم است و شهر لامرد نیازمند به داشتن موقوفات امیرالمومنین است و از نمایندگان خیر درخواست می شود  برای اجرای برنامه غدیر کمک کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار