بازار طلا در حال درجا زدن بود و سود‌های بانکی چیز زیادی عاید سرمایه‌گذاران نمی‌کردند، بورس تا ۲۰۰۰ درصد سود را به نمایش گذاشت.

به خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سرمایه گذاری در بازار بورس، یکی از روش‌های تبدیل پول به دارایی است که امتحان خود را پس داده است. در میان سال‌های ۹۲ تا ۹۸ در حالی که بازار مسکن، روز‌های رکورد خود را از سر می‌گذراند، بازار طلا در حال درجا زدن بود و سود‌های بانکی چیز زیادی عاید سرمایه‌گذاران نمی‌کردند، بورس تا ۲۰۰۰ درصد سود را به نمایش گذاشت. خرید سهام و سرمایه گذاری در بورس، یک مهارت است که تنها افراد آگاه به این دانش می‌توانند از آن سود کسب کنند. در این مقاله به چند نکته مهم در مورد بورس و سرمایه گذاری در آن اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نباید بی‌گدار به آب بزنید

برخی از افرادی که به تازگی در مسیر بورس و سرمایه گذاری قدم گذاشته‌اند، با این تفکر که خرید سهام می‌تواند در کوتاه مدت برای آنها ثروت‌سازی کند، سرمایه مورد نیاز زندگی‌شان را بدون هیچ گونه آگاهی وارد بورس می‌کنند. شاید در ابتدا و در برخی سهم‌ها هم سود اندکی را تجربه کنند. اما حقیقت سرمایه گذاری آنها مدتی بعد، چهره واقعی خود را به نمایش می‌گذارد. افراد زیادی به خاطر نداشتن آگاهی کافی در زمینه خرید و فروش سهام بورس، سرمایه خود را به یک‌باره از دست داده‌اند. پس به هنگام معامله در بازار سهام، هوشمندی و آگاهی را دو چندان کنید و بخشی از سرمایه خود را که به آن نیازی ندارید – آن هم نه ناگهانی و بدون بررسی بازار – وارد بورس کنید.

باید به یک معدنچی کاربَلَد تبدیل شوید

سهم‌های سودآور مثل تکه‌های الماس در دل معدنی از سنگ‌های بی‌ارزش هستند. تنها کسانی می‌توانند این سهم‌ها را شناسایی کنند که یا سال‌ها در بورس فعالیت حرفه‌ای انجام داده‌اند یا زیر نظر حرفه‌ای‌ها آموزش دیده‌اند.

نباید رفتار بازنده‌ها را تقلید کنید

اصطلاح‌های «سرمایه‌گذار کلاغی» و «سرمایه‌گذار گوسفندی» هر کدام به شکلی رفتارهای مخرب و بدون مطالعه در بازار بورس را در قالب مثال نشان می‌دهند. مثلا سرمایه گذار گوسفند کسی است که هیچ استراتژی معاملاتی ندارد و تنها به خاطر نظر غیر کارشناسی دوستان و آشنایانش به سراغ خرید یک سهم خاص یا حتی فروش یک سهم خوب می‌رود. به قول «وارن بافت»: «یک سرمایه گذار بازنده به دنبال فرصتی بادآورده است و به ندرت قبل از خرید خود مطالعه‌ای عمیق و اساسی انجام می‌دهد؛ تمام تحقیقات او منحصر به آخرین نکته داغ، پیشنهادی از سوی یک کارگزار، مشاور یا روزنامه روز قبل است.» کسب تجربه و تخصص کافی، کلید رهایی از این اقدام‌های ناآگاهانه و حرکت به سمت یک سرمایه گذاری موفق است.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌ گذاری در بورس

باید آموزش تخصصی را جدی بگیرید

دوست دارید سرمایه شما در بورس رشد کند؟ پس باید بپذیرید که ارتباط مستقیمی بین رشد ثروت در بازار سرمایه و رشد تخصص شما به عنوان یک سرمایه گذار وجود دارد. سکه بورس، دو روی متفاوت دارد؛ یکی سود و رشد دارایی است و دیگری زیان و از دست رفتن سرمایه است. گردش پول در بازار سرمایه از جیب افراد نابلد و تازه‌کار به سمت افراد حرفه‌ای و باتجربه جریان دارد. شاید با خودتان بگویید: «پس برگ برنده ما به عنوان یک تازه‌کار چیست؟ آیا هیچ راهی برای رشد و کسب سود در بازار بورس پیش پای ما قرار دارد؟» در پاسخ باید بگویم که آموزش تخصصی، تنها و بهترین راه چاره برای افراد تازه‌کار در بازار سرمایه به شمار می‌رود. وقتی به سِلاح دانش مسلح باشید، می‌توانید احتمال پیروزی خود در نبردهای بازار را تا سطح یک فرمانده بالا ببرید.

در کنار حرفه‌ای‌ها بورس را بیاموزید و پیشرفت کنید

یکی از شرکت‌های تخصصی در زمینه آموزش بورس در ایران، «خانه سرمایه» است. این شرکت که از کادری بسیار حرفه‌ای برای آموزش دانشجویانش استفاده می‌کند از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است. این آموزشگاه، زیر نظر مستقیم سازمان بورس و سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند و مجوز رسمی آموزش بورس را در اختیار دارد. تاکنون نزدیک به 6000 دانشجو از این آموزشگاه تخصصی فارغ‌التحصیل شده‌اند و به صورت حرفه‌ای در بورس فعالیت می‌کنند. با شرکت در کلاس آموزش بورس خانه سرمایه می‌توانید در کمتر از 6 ماه و با گذراندن بیش از 140 ساعت آموزش تخصصی، قدم در دنیای حرفه‌ای‌های بازار بورس بگذارید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌ گذاری در بورس

کلاسی خارج از مرزها و محدودیت‌ها

گاهی شرکت کردن در کلاس‌های آموزشی سخت‌تر از چیزی می‌شود که نظر می‌رسد. دو علت بزرگ، پشت این ماجرا پنهان شده‌اند:

  1. برگزاری کلاس‌های تخصصی در تهران
  2. هزینه کلاس‌ها

دوره بورس خانه سرمایه برای هر دو مشکل بالا، راه‌حل‌هایی را ارائه کرده است. به این ترتیب که به جز برگزاری دوره‌ها به صورت حضوری، دوره دیگری با عنوان «نوین» راه‌اندازی کرده است که آموزش‌های تخصصی بورس را به صورت آنلاین در اختیار افراد علاقه‌مند قرار می‌دهد. با ثبت‌نام در دوره نوین، دیگر مهم نیست که در کجای جهان زندگی می‌کنید. چون به تنها چیزی که برای آموزش خود نیاز دارید، یک خط اینترنت و یک گوشی موبایل یا لپ‌تاپ است. حتی اگر نتوانستید در ساعت‌های مشخص شده در کلاس آنلاین حاضر شوید، می‌توانید از فایل ضبط شده کلاستان در هر زمان که خواستید استفاده کنید. گذشته از این‌ها اگر در دوره‌ آموزش بورس نوین خانه سرمایه شرکت کنید، پکیج آموزش بورس جامع به ارزش 4 میلیون تومان از طرف مجموعه خانه سرمایه به شما هدیه می‌شود.

مشکل دوم - یعنی هزینه کلاس‌های تخصصی – نیز به شکلی مانع از بهره‌مندی افراد علاقه‌مند به آموزش‌های حرفه‌ای می‌شود. به ویژه این روزها که تورم و افزایش قیمت دلار، توان مالی بسیاری از افراد  را هدف گرفته است. خانه سرمایه به عنوان یک مرکز آموزش حرفه‌ای مالی با آگاهی کامل از این موضوع، امکان خرید اقساطی تمام آموزش‌های خود را فراهم کرده است.

شرکت در دوره بورس خانه سرمایه چه مزیت‌هایی دارد؟

  • استفاده از اساتید متخصص با بیش از 10 سال تجربه در زمینه بورس، معاملات و آموزش حرفه‌ای
  • دریافت «مدرک بین‌المللی تحلیل بازارهای مالی»، پس از پایان دوره و گذراندن آزمون تئوری و عملی در سازمان فنی و حرفه‌ای. این مدرک توسط سازمان جهانی کار هم مورد تایید قرار گرفته است.
  • برخورداری دانشجویان از سیستم پشتیبانی برنامه‌ریزی شده در هر لحظه تا پایان دوره آموزش بورس
  • آموزش تخصصی و جامع موضوع‌هایی مانند تابلو خوانی، صندوق سرمایه گذاری، ایچیموکو، امواج الیوت، کار با نرم افزار مفید تریدر، طراحی استراتژی معاملاتی، چنگال اندروز، سرمایه‌گذاری به روش مارتینگل و موارد بسیار دیگر.
  • شروع معامله واقعی در بازار بورس همزمان با آموزش تئوری
  • امکان مرور بی‌نهایت فیلم‌های آموزشی
  • آغاز کلاس آموزشی بلافاصله بعد از ثبت‌نام در دوره
  • تمرین‌های هفتگی برنامه‌ریزی شده برای بررسی میزان پیشرفت دانشجو
  • آموزش از صفر، بدون نیاز به هیچ پیش‌نیاز یا مدرک تحصیلی مرتبط

آموختن، مسیری بی‌انتها و ابدی

یادگیری، ابزاری است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و به صاحبش قدرت، اعتماد به نفس و یک زندگی بهتر را پیشکش می‌کند. در هیچ سن و سالی از یاد گرفتن دوری نکنید. چون تا زمانی که زنده هستید و نفس می‌کشید، می‌توانید با چراغ دانش، زندگی خود و دیگران را روشن‌تر کنید. شما هم می‌توانید به جمع 2500 نفری بپیوندید که با شرکت در کلاس آموزش بورس و یادگیری اصولی این بازار، دستی اساسی به سر و گوش وضعیت مالی خود کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار