معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۶ هزار و ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شده که منجر به تشکیل ۴۲۰ پرونده تخلف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، تهوری معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پنجمین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به دریافت گزارشات مردمی از دو طریق حضوری و سامانه تلفنی ۱۲۴ در تمامی شهرستان‌ها بیان کرد: از ابتدای سالجاری ۹ هزار و ۷۶۰ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ در سطح استان دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او با اشاره به انجام گشت‌های مشترک و انجام بازرسی‌ها در ایام مختلف سال بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون با پیگیری و بررسی شکایت‌های مردمی و گزارشات سامانه ۱۲۴، بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۷۰۷ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۸۹ ریال به شاکیان در استان برگشت داده شده است.

تهوری افزود: همچنین در این مدت، بیش از ۱۶ هزار و ۵۹۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی خراسان جنوبی انجام و منجر به تشکیل ۴۲۰ فقره پرونده تخلف شده است.


بیشتر بخوانید


معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد پرونده بالغ بر پنج میلیارد و ۵۶۳ میلیون و ۴۰۱ هزار ریال بوده که برای واحد‌های متخلف در استان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او  با اشاره به نوسانات قیمتی بازار و افزایش قانونی برخی از کالا‌ها بیان کرد: با توجه به شرایط بازار، بازرسی‌ها بر فرآیند تامین و توزیع شش گروه کالایی در راستای جلوگیری از تخلفاتی نظیر گرانفروشی، احتکار، اختفاء و امتناع از عرضه تشدید می‌شود.

تهوری اظهار کرد: این شش گروه کالایی شامل لوازم خانگی اعم از یخچال، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی، لاستیک خودرو اعم از سواری و سنگین، گوشت مرغ و تخم مرغ، برنج، نهاده‌های دامی اعم از ذرت و سویا و مصالح ساختمانی اعم از سیمان و آهن آلات است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.