سفارت پکن در بلژیک با رد اتهامات وارده از سوی آمریکا بر این کشور مبنی بر حمله سایبری، خود را قربانی حملات مکرر از سوی واشنگتن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه تله ریپورت، سفارت چین در بلژیک در تازه‌ترین بیانیه خود با اشاره به اتهامات آمریکا درباره حمله سایبری از سوی پکن این کار واشنگتن را به دزدی تشبیه کرد که خود فریاد می‌زند دزد را بگیرید.

سفارتخانه چین در بیانیه خود آورده است: «آمریکا با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه چین پرداخته و باید این مسئله مورد پیگرد و بررسی قرار گیرد. باید بدانیم با تکرار چندباره یک دروغ نمی‌توانیم آن را به حقیقت تبدیل کنیم.»

سخنگوی سفارتخانه پکن در بلژیک همچنین با بیان آنکه چین خود از قربانیان حمله سایبری آمریکا محسوب می‌شود، از برنامه‌هایی نظیر Prism Gate نام برد و گفت: «آمریکا بیش از هر کشور دیگری حملات سایبری انجام می‌دهد.»

او برای توضیح صحبت‌های خود آمریکا را به دزدی تشبیه کرد که خود فریاد «دزد را بگیرید» سر داده است و افزود: «درخواست فوری پکن از واشنگتن توقف هر چه سریعتر این اتهامات است.»

این سخنگو در صحبت‌های خود امنیت سایبری را از منافع مهم هر کشوری دانسته و گفت نباید اینترنت به میدانی برای جنگ میان کشور‌های مختلف تبدیل شود و افزود: «کشوری که کشور‌های دیگر را متهم به هک و حملات سایبری می‌کند و استراتژی نادرستی را در پیش می‌گیرد تنها به خود ضربه خواهد زد.»

او همچنین در صحبت‌هایش این اتهامات آمریکا را کاملا ساختگی دانسته و گفت آمریکا تمام توان خود را به کار گرفته تا مقابل چین و پیشرفت آن ایستادگی کند.

در انتها او از روابط ۵۰ ساله میان چین و بلژیک گفت و افزود: «در تمامی این ۵۰ سال چین کوچکترین رفتار بدی از خود نشان نداده و از روز اول روابط ما و بلژیک بسیار دوستانه و همراه با تعامل بوده است. رابطه ما همیشه نمونه‌ای از تعامل برد-برد بوده و منافع مشترکی برایمان به همراه داشته است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار