معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه مرکز رشد این دانشگاه در حال تجهیز است از افتتاح آن تا یک ماه آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدنظام حبیب‌پور با گرامیداشت هفته مهارت و کارآفرینی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع خبرنگاران، گفت: مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت رئیس دانشگاه در ساختمانی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز ساخته شده که در حال تجهیز است و با افتتاح آن اساتید، دانشجویان و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این مرکز به فعالیت‌های نوآورانه بپردازند.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یک دانشگاه مهارتی و کارآفرین وظیفه مهمی را در این برهه زمانی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در این دانشگاه بخش عمده‌ای از دروس به صورت عملی و در راستای ارتقاء مهارت دانشجویان ارائه می‌شود.

حبیب‌پور بیان کرد: در همین راستا معاونت پژوهشی در حوزه‌های مختلفی از جمله طرح‌های پژوهشی کاربردی و محصول‌محور اساتید و همچنین پروژه‌های دانشجویی که سبب تولید محصول خاص می‌شوند حمایت لازم را انجام می‌دهد.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: بروز رسانی و تامین تجهیزات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های استان فارس از سال گذشته آغاز شده و خوشبختانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور حمایت‌های بسیار خوبی در بروز رسانی خرید تجهیزات داشته که در سال جدید نیز اعتبار خوبی به این امر اختصاص یافته است.

حبیب‌پور تصریح کرد: اگرچه دانشگاه‌ها به دلیل بیماری کووید ۱۹ به حالت تعطیل هستند، اما این موضوع فرصت مناسبی ایجاد کرد تا فعالیت‌های پژوهشی در کنار آموزش‌های مجازی نیز انجام شود که در این فرصت اساتید دانشگاه در حال اجرای طرح‌های پژوهشی، کاربردی و مقالات کاربردی با نگاه مهارتی هستند.

او با بیان اینکه هشت طرح پژوهشی اساتید انشگاه فنی و حرفه‌ای فارس مربوط به سال ۹۸ به اتمام رسیده است که برخی از این طرح‌ها نوآور و محصول‌محور بودند خاطرنشان کرد: فراخوان رعایت طرح‌های پژوهشی سال ۹۹ نیز در مردادماه انجام می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در راستای ارتقاء مهارت تفاهم‌نامه‌های همکاری با صنایع مختلف و همچنین نظام مهندسی ساختمان و تاسیسات مکانیکی ساختمان شیراز به منظور اجرای آموزش‌های مهارتی مورد نیاز منعقد و دوره‌های آموزشی مهارتی به صورت آموزش مجازی در حال اجرا است.

حبیب‌پور گفت: در راستای کارآفرینی و اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه، سامانه ثبت‌نام پیش‌بینی شده است که با ارتباط مناسبی که این دانشگاه با صنعت دارد تعداد زیادی از دانش‌آموختگان را در راستای نیاز صنایع به صنعت معرفی و مشغول به کار شده‌اند.

عضو شورای معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس بیان کرد: در جهت توسعه پژوهش‌های کاربردی نیز این دانشگاه از طرح‌ها و پروژه‌های دانشجویی خلاقانه و نوآورانه حمایت معنوی و مالی می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروزه کشوری می‌تواند راه توسعه را دنبال کند که بتواند علم و دانش در توسعه و ثروت استفاده کند و لازمه این مهم نیز استفاده از یافته‌های علمی در صنایع مختلف است که ضرورت بهره‌وری و ارتقای مهارت منابع انسانی بسیار حائز اهمیت است.

حبیب‌پور بیان کرد: نسل‌های اول دانشگاه‌ها رسالت انجام آموزش را به عهده داشتند و نسل‌های دوم علاوه بر بحث آموزش پژوهش و گسترش دامنه علوم را عهده‌دار بودند که هم اکنون نسل‌های سوم و چهارم وظایف آموزشی و پژوهشی کارآفرینی و توسعه فناوری با نگاه به تولید ثروت را دنبال می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همچنین به تشریح روزشمار هفته مهارت و کارآفرینی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که از ۳۱ تیر تا هفتم مردادماه ۹۸ است، اشاره کرد و گفت: شعار‌های این هفته شامل دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جایگاه بروزرسانی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در آموزش‌های مهارتی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سرفصل‌های درسی و توسعه فرهنگ کار آفرینی و خوداشتغالی، مراکز رشد مهارتی، توسعه اقتصاد پویا و جهش تولید، دیپلماسی علم و آموزش مهارت و همچنین دانشگاه فنی و حرفه‌ای و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.