نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید دشتستان با گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی و توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز و به قطب کشاورزی و صنایع پایین دستی انرژی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس با قدردانی از مواضع شفاف و انقلابی نماینده این شهرستان، بیان کرد: دشتستان تاریخ بسیار باشکوهی دارد و در تمامی ادوار تاریخی استان بوشهر نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

او ادامه داد: شهرستان دشتستان جونان مستعد، انقلابی و بسیار فعالی دارد اما هیچ گاه این شهرستان به جایگاه درخور خود در گستره ملی و استانی دست نیافته است و باید با برنامه‌های دانش بنیان و تنظیم سند توسعه با پیوست‌های فرهنگی و مدیریت جهادی، به جایگاه شایسته خود نائل آید.


بیشتر بخوانید


امام جمعه بوشهر افزود: دشتستان باید با گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی به ویژه در زمینه نخل، و همچنین توسعه صنایع پایین دستی نفت و گاز و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز آموزش عالی به قطب کشاورزی و صنایع پایین دستی انرژی تبدیل شود.

صفایی بوشهری از پیشنهاد نماینده مردم دشتستان برای تشکیل جمعیت توسعه دشتستان استقبال کرد و گفت: ایجاد جمعیتی برای طراحی و توسعه در شهرستان‌های استان پیشنهاد داده بودم که برخی از شهرستان‌ها اقدام کردند و راه اندازی آن در دشتستان نیز بسیار کار مفیدی است و از آن حمایت می‌کنم.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس یازدهم نیز با اشاره به کار‌های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت دشتستان و آینده آن نیز مطالبی بیان کرد.

او با تشکر از از آیت الله صفایی بوشهری برای هدایت‌ها و حمایت‌های همه جانبه، پیشنهاد داد که جمعیت توسعه دشتستان با حضور نخبگان منطقه و با اشراف نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ایجاد شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.