مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بیش از ۷۷ هزار پرونده الکترونیک در بیمارستان‌های دانشگاهی صادر شده است.

صدور بیش از ۷۷ هزار پرونده الکترونیک در بیمارستان های دانشگاهیمدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: به منظور استقرار دولت الکترونیک به جهت کاهش تقاضا‌های القایی و صرفه جویی در کاغذ و تسهیل در ارائه خدمت به بیمه شدگان که مقدمه حذف دفترچه است بیش از ۸۰ درصد مطب‌های طرف قرار داد و بیش از ۷۰ درصد داروخانه‌های استان کرمانشاه به سامانه  نسخه نویسی و استحاق سنجی سازمان بیمه سلامت اتصال پیدا کرده اند.

مظفری با بیان اینکه به زودی  رقم  صد درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک با تعامل خوب جامعه پزشکی محقق خواهد شدافزود:سامانه الکترونیکی استحقاق سنجی در کلیه بیمارستان‌های دانشگاهی در حال انجام است و تا شهریور ماه در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی مستقر می‌شود.

او بیان کرد: بیش از  ۷۷ هزار پرونده الکترونیک  در بیمارستان‌های دانشگاهی و در مطب‌ها و مراکز پاراکلینیک یک صد و ۵۵ هزار نسخه الکترونیک صادر شده که رقم قابل توجهی است.

به گفته این مقام مسئول برای کاهش  تردد بیمه شدگان روستایی و دارندگان دفترچه بیمه سلامت، دفترچه‌هایی که فاقد اعتبار هستند و نسخه سفید دارند برای یکبار و به مدت ۶ ماه تمدید اعتبار شده اند.

او بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفندماه تا پایان تیرماه ۲۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بیمه سلامت به استان تخصیص داده شده است و پرداخت‌های ما به مراکز دانشگاهی تا ۷۰ درصد خردادماه در بخش غیردانشگاهی تا پایان خرداد تسویه شده است.

مظفری افزود: مددجویان کمیته امداد نیازی به ثبت نام آزمون ارزیابی نداشته است و دفترچه‌های آن‌ها رایگان است و به مراکز درمانی ابلاغ کردند.

او به هم استانی‌های استان توصیه کرد: زدن ماسک و شستشوی دست و فاصله گذاری اجتماعی را برای شکست این ویروس منحوس رعایت کنند چراکه این یک حق شهروندی است و من هم باید ماسک بزنم تا حقوق و سلامتی هم استانی هایمان  حفظ شود.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.