یک کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوای تهران در روزهای پایانی هفته چند درجه کاهش می یابد.

امیر حسین  سرکرده کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه برای امروز یکشنبه دامنه‌های جنوبی البرز و شمال استان‌های سمنان، تهران، قزوین، البرز و زنجان شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود، گفت: این شرایط در شمال غرب سواحل دریای خزر و استان های حاشیه زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان،کرمان و فارس حاکم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: دریای عمان و خلیج فارس امروز مواج است.

سرکرده با اشاره به اینکه دمای تهران امروز در بالاترین دما، به ۳۸ درجه می‌رسد گفت : باد شدید همچنان پدیده غالب در نوار شرقی کشور خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی یاد آور شد: در پایان هفته چند درجه ای از گرمای هوا کاسته خواهد شد. این وضعیت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ارتفاعات مناطق البرز مرکزی، زاگرس مرکزی، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس، روز چهارشنبه در برخی نقاط شمال غرب سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و روز پنجشنبه در شمال غرب سواحل شمالی، شمال شرق دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته سرکرده از اواخر چهارشنبه و  روز  پنج شنبه کاهش دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار