دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان در دزفول افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حجاریان معاون توسعه قضایی و فناوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان گفت: امروز چهل و نهمین دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان در دزفول با هدف تسهیل ارائه خدمات قضایی به مردم افتتاح شد.

او افزود: این دفاتر با صرفه جویی در هزینه و وقت مردم باعث افزایش سرعت، دقت و سلامت کار می‌شوند و دسترسی مردم به دادگستری با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی مطلوب‌تر می‌شود.

حجاریان بیان داشت: تقسیم کار و بهینه سازی فعالیت‌ها در دادگستری از مزایای راه اندازی دفاتر قضایی الکترونیک است که تاکنون مشکل خاصی درخصوص فعالیت این دفاتر نبوده البته شبکه‌ها و ارتباطات کند بودند که این مشکل برطرف شد.

معاون توسعه قضایی و فناوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان ادامه داد: دادرسی الکترونیک اولویت نخست معاونت فناوری دادگستری است که موجب پیاده سازی امور شعب دادگستری بدون کاغذ می‌شود.

محمدیار ممبینی رئیس دادگستری شهرستان دزفول نیز گفت: دفتر الکترونیک قضایی خدماتی نظیر پذیرش، ثبت و ارسال کلیه امور قضایی شامل دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، دعوای مالی، دعوای اموال و مالکیت خانوادگی و دیگر موارد قضایی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

او افزود: دادخواست و شکواییه شهروندان بعد از ثبت در دفتر قضایی بر روی کارتابل قضات قابل مشاهده است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و این دفتر سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی دزفول است و ۶ نفر در این دفتر قضایی مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.