رئیس بیمارستان شهید بهشتی قم گفت: پیکر تبعه غیرمجاز فوت‌شده در اثر کرونا در همان روز نخست به خانواده‌اش در قم تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، چندی پیش در فضای مجازی خبری مبنی بر تحویل داده نشدن پیکر یک تبعه کرونایی فوت‌شده در قم به علت تسویه نکردن کامل بدهی با بیمارستان شهید بهشتی قم و به رغم رایگان بودن درمان بیماران کرونایی منتشر شد.

سید یاسر فروغی،رئیس بیمارستان شهید بهشتی قم در این باره می گوید: برغم پرداخت نشدن کامل هزینه، جنازه تبعه کرونایی در همان روز نخست فوت به خانواده اش تحویل داده شد و نگهداری او در بیمارستان صحت ندارد.

او ادامه داد: اگر این فرد به صورت قانونی وارد ایران شده بود و تحت پوشش بیمه قرار داشت مانند سایر بیماران ۹۰ درصد هزینه‌ها از او گرفته نمی‌شد.


فروغی افزود: برای ۲۸ میلیون تومان باقی مانده نیز مدارکی مانند گذرنامه از آن‌ها دریافت شده و هنوز برای تسویه به بیمارستان مراجعه نکرده اند.

او اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی گذرنامه و مدارک مشابه برای تسویه از اتباع خارجی گرفته شده که خانواده‌های آن‌ها برای دریافت آن مراجعه نکرده اند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی قم گفت: در دوره کوتاهی در اسفند ماه پارسال هزینه درمان بیماران کرونایی دریافت نمی‌شد که با دستورالعمل جدید هزینه درمان دریافت می شود .

فروغی ادامه داد: برخی تخفیف‌های مددکاری برای افراد بی بضاعت لحاظ می‌شود که ارتباطی با اتباع خارجی بودن یا نبودن بیماران ندارد و در حال حاضر از تمام بیماران چه ایرانی و چه اتباع خارجی هزینه دریافت می‌شود.

فروغی گفت:اتباعی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند فاقد بیمه هستند و به همین دلیل هزینه‌های آن‌ها زیاد می‌شود که این بیمار هم به مدت زیادی بخش آی سی یو بستری بوده و ۳۷ میلیون تومان هزینه درمان آن شده است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی قم افزود: با این وجود فقط تاکنون ۹ میلیون از ۳۷ میلیون تومان هزینه درمان دریافت شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار