معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خوزستان شرایط فرزندخواندگی و فرزندپذیری را برای متقاضیان تشریح کرد.

محمدرضا عباسی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به شرایط  فرزندخواندگی که در بخشنامه‌ها اعلام شده، بانوان مجرد و زوجینی که فاقد فرزند و یا حتی دارای فرزند هستند پس از بررسی‌های دقیق و احراز شرایط می‌توانند از «این نعمت» بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه متقاضیان فرزندپذیری باید در سامانه  http://adoption.behzisti.net درخواست خود را ثبت کنند، افزود: در حال حاضر ۲۳۱ فرزند تحت مراقبت در خانواده‌های جایگزین (بستگان و سایر افراد که امین موقت هستند) و زیستی (مادر یا پدربزرگ پدری) از امداد ماهیانه و سایر خدمات سازمان بهره می‌برند.

عباسی بیان کرد: استان خوزستان دارای ۱۲ مرکز غیر دولتی نگهداری از کودکان بی سرپرست بوده که شامل یک خانه نوباوگان و ۱۱ خانه کودکان و نوجوانان و یک مرکز دولتی شیرخوارگاه فتح المبین (تا ۳ سال) است همچنین تعداد کودکانی که تحت سرپرستی قرار می‌گیرند حدود ۲۴۰ نفر در فاصله سنی نوزاد تا ۱۸ سال هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه نگهداری فرزندان در موسسات، از یارانه بهزیستی با سرانه‌های مشخص تامین شده و سایر هزینه‌ها از مشارکت‌های مردمی و خیرین تامین می‌گردد اظهار داشت: این مراکز زیر نظر موسسات خیریه‌ای اداره می‌شوند که در اساسنامه مورد حمایت و نگهداری از کودکان بی سرپرست درج شده باشد و بهزیستی بر آن‌ها نظارت کامل دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: از دلایلی که والدین نمی‌توانند از کودکان خود مراقبت کنند می‌توان به فقر، فوت یکی از والدین، بیماری لاعلاج، بزهکاری، طلاق و یا ازدواج یکی از آنها و مشکلات روانی اشاره کرد همچنین در چنین کودکانی خلاء‌هایی ایجاد می‌شود که در آینده تبعات آن دیده خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف سیاحی
۱۳:۳۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
خانواده بی فرزند