قلیان به عنوان یکی از دخانیات پرمصرف و مضر، امروزه با توجه به ممنوعیت‌های کرونایی اعمال شده به روش‌های متفاوتی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، قلیان به‌عنوان یکی از دخانیات پرطرفدار اما مضر جامعه و به‌خصوص نسل جوان مطرح است اما این میان رستوران‌ها و کافه ها برای حفظ و افزایش مشتری، انواع قلیان را در لیست خدمات خود قرار می‌دهند.

پس از شیوع ویروس کرونا و تأکید مسئولان بهداشتی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از این ویروس کشنده، طی مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ارائه قلیان در قهوه خانه ها، رستوران ها و کافه ها ممنوع اعلام شد.

با این وجود هنوز بعضی قهوه خانه‌های زیرزمینی مشغول ارائه قلیان هستند و کافه ها و رستوران های برند نیز با ابداع قلیان یک بار مصرف سعی در دور زدن قانون دارند.

بهروز حصاری، رئیس اتاق اصناف مرکز البرز در این باره در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ارائه قلیان به هر شکل و بهانه‌ای در قهوه‌خانه، کافه ها و رستوران‌ها ممنوع و تخلف صنفی است.

او افزود: شهروندان درصورت مشاهده چنین تخلفی مسئله را به ما گزارش کنند تا اقدامات قانونی در دستور کار قرار بگیرد.

افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این بار به خبرنگار ما گفت: از آنجا که دود قلیان حاوی ذرات ریه است بنابراین یک بار مصرف بودن قلیان نیز توجیهی برای ارائه آن در واحدهای صنفی ندارد.

او افزود: شهروندان می توانند این تخلف را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ به اطلاع بازرسان ما برسانند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.