رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان گفت: برای افراد بالای ۶۰ سال و بیماران زمینه‌ای که دارای علائم بیماری کرونا هستند آزمایش کرونا رایگان است.

رایگان شدن تست کرونا برای بیماران زمینه‌ای و بالای ۶۰ سال در استان همدانسید جلال بطحائی، رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: میزان اکسیژن خون بیماران گروه هدف اندازه گیری می‌شود و در صورت مشکوک بودن آزمایش برای آن‌ها رایگان گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه آزمایش کرونا فقط برای گروه‌های هدف رایگان است ادامه داد: بیماران مبتلا به فشارخون ، دیابتی، سرطانی، مادران باردار و افراد بالای ۶۰ سال گروه‌های هدف هستند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی استان همدان با اشاره به اینکه دو آزمایشگاه دولتی برای این بیماران در نظر گرفته شده است افزود: آزمایشگاه دیباج در کمال آباد و آزمایشگاه امام حسین در خضر آماده خدمات رسانی به بیماران گروه هدف هستند.

بطحائی اضافه کرد: سایر افراد مشکوک به بیماری کرونا با مراجعه به آزمایشگاه‌های خصوصی می‌توانند از سلامتی خود مطمئن شوند.

او بیان کرد: هزینه‌های آزمایش کرونا از ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است که برای آزمایش خون و مخاط بینی و تست ریه گرفته می‌شود و هیچ گونه محدودیت سنی ندارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.