مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: بر اساس برآورد‌های کارشناسی امسال ۱۹ هزار و ۹۳۶ تن انواع میوه‌های هسته‌دار در باغات این شهرستان تولید و برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: ۱۹ هزار و ۹۳۶ تن انواع میوه‌های هسته‌دار از ۲ هزار و ۱۲۱ هکتار از اراضی باغی این شهرستان برداشت خواهد شد.

او گفت: این محصولات شامل گوجه درختی، زردآلو، آلبالو و گیلاس بوده که برخی از آن‌ها به صورت تازه خوری و برخی به صورت فرآوری شده و خشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بخش مهمی از آن‌ها نیز به بازار‌های داخلی و خارجی صادر می‌شود.

کریمی اصل با بیان اینکه مراغه در زمینه تولید گوجه درختی بخش مهمی از تولید این محصول در آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است، افزود: این محصول باغی به میزان ۱۳ هزار و ۲۴۸ تن از یک هزار و ۴۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت می‌شود.

او گفت: بخش مهمی از این محصول باغی به صورت سنتی یا فرآوری شده به صورت خشکبار روانه بازار‌های مصرف داخلی و نیز به صورت محصول صادراتی به کشور‌های خارجی صادر خواهد شد.

کریمی اصل افزود: امسال همچنین ۶ هزار و ۱۸۰ تن انواع زردآلو از ۵۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان برداشت می‌شود که به صورت میوه و تازه خوری و نیز به صورت خشکباری عرضه و توزیع می‌شود.

او افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۱ تن آلبالو نیز در ۶۴ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول تولید شود.

او گفت: همچنین ۲۰۷ تن انواع گیلاس نیز در ۲۳ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول باغی تولید و عرضه خواهد شد.

شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب‌های کشاورزی شمالغرب کشور بوده و با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار