رییس اداره هواشناسی ایرانشهر گفت: تندباد لحظه‌ای ناشی از ابر‌های جوششی در شبانه روز گذشته ایرانشهر را درنوردید و شعاع دید افقی در این شهر را به شدت کاهش داد.

مجید خواجه زاده رییس اداره هواشناسی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  : بیشینه سرعت این تند باد در ایرانشهر به ۲۳ متر برثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به چهار هزار متر کاهش داد.

او افزود: علاوه‌بر تندباد لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق نیز ایرانشهر را فرا گرفت به طوریکه جمع بارش این شهر به ۱۲.۶ میلی‌متر رسید و پنجمین شهر پرباران کشور در شبانه روز گذشته شد.

رییس اداره هواشناسی ایرانشهر ادامه داد: علاوه بر ایرانشهر از هشت ایستگاه بارانسنجی و اقلیم شناسی تحت مدیریت این اداره بارندگی گزارش شده که بیشترین بارش با ۲۲ میلی‌متر در «دولابکان» ثبت شده است.

او ادامه داد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود همچنان مونسون هند در بخش‌هایی از مرکز، جنوب و جنوب شرق استان فعالیت کند.

خواجه زاده گفت: آب گرفتگی معابر، جریان یافتن رودخانه‌های محلی، برخورد صاعقه و وقوع تندباد موقتی از پدیده‌های مورد انتظار در سطح شهرستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار