رئیس مرکز آشتی روسیه در امور سوریه اعلام کرد تروریست‌ها همچنان منازل مسکونی در استان‌های ادلب و لاذقیه را گلوله باران می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر شچربیتسکی، رئیس مرکز آشتی روسیه در امور سوریه، اعلام کرد گلوله‌باران منازل مسکونی در دو استان شمال سوریه، استان‌های لاذقیه و ادلب، همچنان از سوی تروریست‌های تحریر الشام ادامه دارد.

شچربیتسکی در این خصوص گفت «ما یک مورد گلوله باران شهرک کوهبانیه در استان لاذقیه را ثبت کرده‌ایم و یکی دیگر را در شهرک مائرات موخوس. در استان ادلب نیز شلیک به سوی شهرک رویا از سوی تروریست‌های النصره به ثبت رسیده است.»

ارتش روسیه همچنین تصریح کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ شلیکی از سوی گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب ثبت نشده است.

به گفته شچربیتسکی، پلیس نظامی روسیه استان حلب را تحت نظارت دارد و در آن گشت زنی می‌کند و نیروی هوایی این کشور نیز به طور مرتب گشت زنی‌های هوایی را در این منطقه انجام می‌دهد.

تروریست‌های سوریه پس از پاکسازی تمام این کشور از سوی ارتش، به بخش کوچکی در شمال گریخته و در آنجا پناه گرفته‌اند.

در پنجم مارس ۲۰۲۰، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با همتای ترکیه‌ای خود، رجب طیب اردوغان، توافق کردند که در استان ادلب سوریه آتش بس اعلام کنند و یک کریدور امنیتی به عرض شش کیلومتر (۳.۷ مایل) در شمال و جنوب بزرگراه ام ۴ سوریه که استان حلب را به لاذقیه متصل می‌کند، ایجاد کنند. آن‌ها همچنین توافق کردند که گشت‌های مشترکی در بزرگراه ام ۴ انجام دهند.

این اقدام ترکیه و روسیه از سوی دولت مرکزی سوریه مورد انتقاد قرار گرفت و تجاوز به حریم حاکمیتی نامیده شد. ارتش سوریه موفق شده است گروه‌های تروریستی را به یک منطقه کوچک در استان ادلب در شمال غرب این کشور فراری بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار