عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس:

رئیس فدراسیون بوکس پر مدعا است

هویت دوست گفت: ثوری (رئیس فدراسیون بوکس) به جای عمل کردن به تعهدات خود فقط ادعا دارد و نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد.

مهدی هویت دوست عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد:  ثوری رئیس فدراسیون بوکس نمی‌تواند خود را اداره کند. اگر رئیس فدراسیون کارآمد باشد باید در مرحله اول به اوضاع و احوال تیم‌های باشگاهی رسیدگی کند. هر باشگاه باید یک یا ۲ قهرمان به تیم ملی ارائه دهد. متاسفانه ادعای رئیس فدراسیون بوکس زیاد است و نمی‌تواند از افراد با تجربه و کاری استفاده کند. 

رئیس فدراسیون بوکس پر ادعا است

ثوری به دنبال افرادی است که او را آقا خطاب کنند

او عنوان کرد: رئیس فدراسیون بوکس پیش از این فقط رئیس هیئت استان سیستان و بلوچستان بوده است. ثوری  فقط به دنبال افرادی است که او را آقا خطاب کنند.

او درباره پیش بینی تعداد کسب سهمیه المپیک بوکس ایران عنوان کرد: اصولا ما در سبک وزن برای کسب سهمیه المپیک دچار مشکل هستیم، اما کسب سهمیه در سنگین وزن برای ما راحت‌تر است. به احتمال زیاد تیم ملی بوکس بتواند ۴ سهمیه برای حضور در المپیک توکیو کسب کند. در سبک وزن احمدی صفا یکی از بوکسور‌های خوب است، اما فکر نمی‌کنم با توجه به رقبای قدرتمند خود بتواند سهمیه المپیک را بگیرد.

او درباره شرایط روزبهانی ملی پوش پر افتخار بوکس ایران بیان کرد: احسان روزبهانی یکی از بوکسور‌های خوب سنگین وزن است، اما طی سال‌های اخیر از هر آنچه که در چنته خود داشته استفاده کرده است. اکثر رقبا به  شگرد‌های احسان روزبهانی آگاه هستند و کسب سهمیه برای او مشکل است. تقریبا می‌توان گفت که روزبهانی بخش ورزش حرفه‌ای خود را پشت سر گذاشته است.  

عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس گفت: ما در وزن‌های ۸۱ و ۹۱ کیلوگرم شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک داریم. همچنین در سنگین وزن احتمال اینکه بوکسور‌ها حتی روی سکو هم قرار بگیرند بسیار بالا است.

رئیس فدراسیون بوکس پر ادعا است

راه اندازی بوکس پس از وقفه ای طولانی دشوار است

هویت دوست درباره راه اندازری لیگ بوکس پس از وقفه ای طولانی مدت اظهار کرد: راه اندازی لیگ بوکس بسیار دشوار است چرا که باشگاه‌ها بوکسور‌های زیادی در اختیار ندارند. با توجه به کمبود بوکسور حرفه‌ای باشگاه‌ها برای حضور در لیگ فقط یک نفر را معرفی می‌کنند. باید در نظر گرفت وقتی یک بوکسور ناک اوت می‌شود ۳ ماه نمی‌تواند در مسابقه شرکت کند. در این مدت زمان باشگاه بوکسور دیگری ندارد تا به روی رینگ  مسابقه بفرستد.

او در ادامه عنوان کرد: در گذشته تیم ملی بوکس در هر وزن ۴ بوکسور رقیب داشت، اما اکنون نفرات تیم ملی در  تمام وزن‌ها مشخص است. فدراسیون برای رفع مشکلات باید به  وضعیت باشگاه ها رسیدگی کند، اما به جای این کار ۲ مربی برای تیم ملی گذاشته و بوکسور‌ها را دور خود جمع کرده است. این اقدام برای پیشرفت بوکس کارساز نیست چرا که باشگاه‌ها باید با یکدیگر رقابت داشته باشند.

هویت دوست گفت: در حال حاضر اکثر باشگاه‌ها برای درآمدزایی فعالیت بوکس می‌کنند و به دنبال قهرمان پروری نیستند. بیش از ۱۰ سال است که مسابقات باشگاهی بوکس برگزار نشده است.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار