مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : ۲۸ میلیون مترمکعب آب از محل سامانه گرمسیری به اراضی کشاورزی شهرستان گیلانغرب اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهرام درویشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : اختصاص ۲۸ میلیون متر مکعب آب به اراضی کشاورزی گیلانغرب از طریق وزارت نیرو موافقت شده و قرار است از محل بخشی از تخصیص آب سامانه گرمسیری تا سه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باقی‌مانده پایاب سد زاگرس از آن بهره‌مند شود.

او گفت : مابقی تخصیص این سامانه به مرکز شبکه گیلانغرب منتقل می‌شود تا چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد مخزنی گیلانغرب که با کمبود آب مواجه است را تأمین آب کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: با این اقدام، کسری هر ۲ شبکه به مقدار هفت هزار و ۸۰۰ هکتار جبران خواهد شد و این خبر خوشی برای کشاورزان شهرستان گیلانغرب است.

فرماندار گیلانغرب افزود: توسعه برنامه‌های آبزی پروری در سد‌های شهرستان در حال طراحی است و براساس چارچوب‌های قانونی از طریق شیلات برنامه بسترسازی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

کوروش محمودیان افزود: به زودی از طریق فراخوان عمومی با اولویت توانمندی‌های شهرستان ظرفیت سازی و اقدام می‌شود.

او از افزایش ظرفیت پرورش ماهی در قفس سد زاگرس با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط به منظور توسعه اشتغال و تولیدآبزی پروری خبر داد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.