استاندار مازندران گفت: عزاداری ماه محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانسی با مشارکت استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: عزاداری ماه محرم امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد و برگزاری آئین‌ها و مراسم نظیر اطعام دهی به سبک سال‌های گذشته نخواهد بود. ‎

او افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم دهه اول محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


حسین زادگان با بیان اینکه در شهرستان‌های مختلف نوع آئین‌ها و مراسم متفاوت است، گفت: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اینگونه است که ستاد‌های استانی نحوه برگزاری آئین‌ها در دهه اول ماه محرم را تعیین و مدیریت کنند.

استاندار مازندران افزود: با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا جزئیات برگزاری مراسم مختلف در مساجد و تکایا مشخص خواهد شد، اما اصل قضیه نظارت دقیق متولیان و رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی از سوی عزاداران است.

او با بیان اینکه مطمئنا نحوه برگزاری برخی آئین‌ها به سبک سال‌های گذشته نخواهد بود، گفت: اطعام دهی‌های گسترده یکی از رسم‌های عزاداران در مازندران است، اما به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا باید شرایط و نحوه اجرای آن براساس دستورالعمل وزارت بهداشت باشد.

حسین زادگان به برخی درخواست‌ها مبنی بر تعطیلی و بستن جاده‌ها نیز گفت: ستاد استانی براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرد و با توجه به اینکه همزیستی با این ویروس در کل جهان اجرا می‌شود، نمی‌توان با تعطیلی، معیشت و اقتصاد را به خطر انداخت، اما ضرورت دارد که مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

 ۷۵ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند

استاندار مازندران از افزایش همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد و ادامه داد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به ۷۵ درصد رسیده است که نتیجه این امر در حدود دو هفته آینده مشخص خواهد شد.

او  مطب‌ها و پاساژ‌ها را از مکان‌های چالش برانگیز در شیوع ویروس کرونا برشمرد و افزود: اگر فعالان این دو قشر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت بیشتری نداشته باشند، احتمال اعمال محدودیت وجود خواهد داشت.

حسین زادگان در خصوص وضعیت این بیماری در آمل نیز گفت: کمبود‌های تخت و دستگاه‌های اکسیژن ساز در مراکز درمانی آمل برطرف شد، اما نمی‌توان تنها مسافران را مقصر اصلی افزایش بیماری دانست، چون حجم مسافران شهرستان‌های غرب استان بیشتر از آمل است.

او افزود: تردد به ییلاقات، بازار‌های پررونق، کارخانه‌های فعالتر و صمیمی‌تر بودن مردم این شهرستان که سبب افزایش مراودات اجتماعی می‌شود، دلایل افزایش بیماران در این شهرستان است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما شاهد بهبود وضعیت آمل خواهیم بود.

استاندار مازندران به نظارت و رصد روزانه ستاد استانی مقابله با کرونا در شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: سه دستگاه جدید اکسیژن ساز با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان و ۱۷۰ تخت از امکانات جدید مراکز درمانی آمل است.

حسین زادگان تاثیر رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی را در آگاه سازی مردم مهم برشمرد و افزود: رسانه‌ها همچنان با هشدار و آگاه سازی مردم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با شیوع بیشتر ویروس کرونا مقابله کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.