نظرپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش شهریه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی موضوعیت ندارد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پروژه‌های خود در آزمایشگاه‌ دانشگاه‌ها حضور دارند وکاهش شهریه آنان موضوعیت ندارد.

علی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاهش شهریه دانشجویان در ترم آینده اظهار کرد: هیئت امنا باید برای کاهش شهریه دانشجویان تصمیم بگیرد، اما در هر صورت کاهش شهریه دانشجویان برای ترم آتی با توجه به مجازی بودن کلاس‌ها بستگی به هیئت امنای هر دانشگاه دارد.

او افزود: برخی از دانشگاه‌ها دستورالعمل کاهش یا تخفیف شهریه دانشجویان را برای ترم آینده در صورت مجازی بودن کلاس‌ها صادر کرده اند و مقاطع تحصیلات تکمیلی با توجه به اینکه در آزمایشگاه‌ دانشگاه‌ها به منظور انجام پروژه‌های خود حضور دارند کم کردن شهریه آنان هیچ مفهوم یا موضوعیتی نخواهد داشت.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: در ترم آینده دانشگاه‌ها می‌توانند به کاهش شهریه دانشجویان در صورت عدم استفاده از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها با توجه به مجازی بودن کلاس‌ها و نبود امکانات کافی اقدام کنند. همچنین اگر دانشجویی دروس خود را به صورت مجازی پاس کند لازم است تا دانشگاه از میزان شهریه او کم کند.

نظرپور گفت: دانشجویان مقطع دکتری هم با توجه به اینکه برای دفاع از تز خود در دانشگاه حضور می یابند کاهش شهریه آنان امکان پذیر نخواهد بود. 


بیشتر بخوانید


نظرپور گفت: دانشجویانی هم که برای کار‌های عملی خود نیاز به تشکیل کلاس حضوری داشتند به هیچ عنوان از شهریه آنان کم نخواهد شد، بلکه در صورت مساعد شدن شرایط برای این گروه از دانشجویان کلاس‌های عملی تشکیل خواهد شد تا بتوانند دروس کارگاهی، علمی و آزمایشگاهی خود را که نتوانسته اند در زمان ویروس کرونا بگذرانند در شرایط مساعد‌تر پاس کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار