فرماندار ماهشهر گفت: احقاق حقوق کارگران در این شهرستان با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در منطقه ویژه پتروشیمی میسر می‌شود.

محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پس از آگاهی از مطالبات کارگران اداره کل بنادر و دریانوردی و رانندگان و مالکان خودرو‌های شاغل در منطقه ویژه پتروشیمی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از مطالعات و پیگیری‌های چند ماهه، شاهد دستاورد‌های ماندگاری برای ارتقای سطح معیشت کارگران هستیم، افزود: موضوع احقاق حقوق کارگران با اجرای ۲ طرح ماندگار طبقه بندی مشاغل در اداره کل بنادر و دریانوردی و یکسان سازی نرخ سرویس‌های حمل و نقل در منطقه ویژه پتروشیمی مطرح شد.

بیرانوند با اشاره به مطرح کردن این طرح‌ها در کمیسیون کارگری، تشکیل کمیته فنی و پیگیری‌های مداوم با استناد به مکاتبات صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: موضوع در رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری لزوم اجرای طرح مذکور به مدیریت این اداره کل ابلاغ گردید.

بیراوند تصریح کرد: این موضوع از مطالبات همیشگی کارگران تلاشگر شاغل در بندر ماهشهر است امیدواریم با اجرای آن شاهد ارتقای سطح معیشتی آن‌ها باشیم، همچنین در پی درخواست‌های مکرر رانندگان و صاحبان اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های فعال در منطقه ویژه پتروشیمی مبنی بر افزایش دریافتی آن‌ها بابت خدمات حمل و نقل، کارگروهی در معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری و با حضور نمایندگان حراست کل منطقه ویژه، مسئولان واحد‌های خدمات و حمل و نقل همه شرکت‌های پتروشیمی و نمایندگان رانندگان تشکیل شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پس از برگزاری ۱۵ جلسه تخصصی، ضمن افزایش محسوس میزان دریافتی نسبت به پارسال، نرخ سرویس‌های ایاب و ذهاب که حجم سالیانه بسیار بالایی دارند برای اولین بار یکسان سازی شد، بیان داشت: این طرح هوشمندانه قطعا باعث شفافیت بیشتر و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و مالکان گردید.

فرماندار بندر ماهشهر با بیان اینکه کارگروه مذکور دائمی و دارای صلاحیت تصمیم گیری در شرایط خاص است، ادامه داد: در این شهرستان با توجه به فعالیت گسترده صنایع و بنادر، همواره شاهد مطالبات صنفی بوده و رسیدگی به این مطالبات تا جایی که منطبق با قانون باشد از اولویت‌های اساسی این فرمانداری خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
ببخشید// انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
کارگرای هفت تپه چی؟
اونا تا کی باید تو گرما و کرونا تو خیابون باشن؟
کسی از خبرنگارتون از مسئولینشون پیگیری کرده؟