به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران از رونمایی و راه اندازی سامانه آنلاین تأمین کنندگان تأیید شده مترو (سامانه AVL) خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی این سامانه منجر به کاهش زمان تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات و در نتیجه کاهش زمان بهره برداری از ایستگاههای مترو خواهد شد؛ همچنین از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری میکند.
او افزود: خوشبختانه پیمانکاران و مشاورین داخلی کشورمان دارای توانمندی و تجربیات قابل توجهی در حوزه اقدامات اجرایی سازه و سیویل هستند و به همین دلیل معمولا اقدامات این حوزه با کمترین قیمت و به موقع در متروی تهران انجام میشود.
امام گفت: اما تأمین تجهیزات برقی، مکانیکی و پنوماتیک (استفاده از انرژی باد در امور صنعتی) به علت وابستگی به خارج از کشور معمولا با تأخیر زمانی و خروج مقادیر بسیار زیاد ارز از کشور مواجه است.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان داخلی توان تأمین بخشی از تجهیزات را دارند، افزود: به دلایل مختلف از جمله تحریمها، شرکتهای داخلی نمیتوانند تأییدیههای لازم را برای تجهیزات ساخت داخل تهیه کنند، حتی اگر بتوانند تأییدیههای لازم را دریافت کنند هزینه نهایی آن کالاها افزایش پیدا میکند.
امام در ادامه افزود: راه اندازی سامانه AVL بستری را فراهم کرده است تا از آن دسته از تأمین کنندگان داخلی که قصد دارند برای تولیدات خود استانداردهای لازم را به دست بیاورند، پشتیبانی صورت گیرد. در نتیجه این سامانه، فضایی برای رقابت تولیدات داخلی و خارجی است.
امام با اشاره به شفاف سازی و پرهیز از وابستگی به خارج از کشور به عنوان دو پیامد مثبت راه اندازی این سامانه تأکید کرد: سیاست گذاری متمرکز، تأمین کالا و تجهیزات به صورت غیر متمرکز، تسری قوانین و آیین نامههای مصوب و نیز افزایش سرعت تصمیم گیری و اجرا، از دیگر پیامدهای مثبت راه اندازی سامانه AVL است.
او با اشاره به اینکه سامانه آنلاین تأمین کنندگان تأیید شده مترو به صورت جداگانه و آنلاین برای هر پروژه تمام استانداردهای، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز را درج میکند، اظهار کرد: تأمین کنندگانی که توان تأمین تجهیزات و استانداردهای مورد نظر را دارند اعلام آمادگی کرده و با ارائه مستندات خود تأییدیههای مورد نظر را در کمترین زمان دریافت میکند. همچنین شرکتهایی که به مرور استانداردهای مورد نظر خود را از دست میدهند از سامانه خارج میشوند و تا زمانی که استانداردهای لازم را به دست نیاورده باشند در سامانه وارد نخواهند شد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه تأیید استاندارد تجهیزات تولیدی شرکتهای داخلی فرآیندی مستمر است، عنوان کرد: به همین دلیل یک نقشه راه برای موفقیت این سامانه تدوین شده تا ادامه فعالیت آن بر اساس این نقشه انجام شود.
اودر ادامه گفت: در نتیجه علاوه بر پیامدهای مثبتی که راه اندازی این سامانه برای متروی تهران دارد، سایر اعضای اتحادیه شرکتهای قطار شهری کشور که در حال رسیدن به فاز تأمین و نصب تجهیزات هستند نیز از وجود آن بهرهمند خواهند شد، زیرا این سامانه میتواند با مشارکت اتحادیه قطارهای شهری کشور نقش ارزندهای در توسعه صنعت مترو داشته باشد.
بیشتر بخوانید؛
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه فیلدها و اطلاعات مد نظر شرکت مترو برای راه اندازی این سامانه بر روی «سامانه تأمین کنندگان و ارائه دهندگان خدمات شهرداری تهران» بارگذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه این سامانه از قبل طراحی شده از نظر زمان و هزینه برای شرکت مترو اجرای سامانه تأمین کنندگان تأیید شده آنلاین مترو بسیار به صرفه بود.
گفتنی است متقاضیان جهت مراجعه به این سامانه در ابتدا باید با گذراندن مراحل ثبت نام در سامانه my.tehran.ir و دریافت نام کاربری و رمز عبور به آدرس providers.tehran.ir مراجعه کرده و مراحل سه گانه خوداظهار عمومی، فنی و مالی را جهت ثبت در سامانه AVL انجام دهند.
انتهای پیام/