سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۲۶ تا ۳۰ درصد از معابر سطع شهرستان‌های استان مناسب سازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون ۲۶ تا ۳۰ درصد از معابر سطع شهرستان‌های استان مناسب سازی شده است و این مناسب سازی‌ها در فضا‌های عمومی و ادارت دولتی از صفر مطلق شروع شده است.

او افزود: بر اساس نشست کمیته مناسب سازی و پیگیری مصوبات، این کمیته استانی طی دو سال اخیر جزو پنج استان برتر کشور به حساب آمد.


بیشتر بخوانید


محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه جامعه به سوی سن سالمندی پیش می‌رود، به قطع در چند سال آینده شاهد جامعه‌ای سالمند خواهیم بود و از آنجا که هدف سازمان، زندگی سالم دوره سالمندی است می‌طلبد که این ساختار را از امروز آماده کنیم.

او ادامه داد: هدف از آماده‌سازی محیط این است که این افراد در جامعه حضور مؤثر یابند، مناسب سازی می‌تواند در پیاده‌روها، درب ورودی بانک ها، پارک ها، سینماها، درمانگاه‌ها و فضای داخلی منازل مسکونی باشد، جمعیت هدف مناسب سازی، تمامی جامعه شامل افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی، سالمندان، زنان باردار و کودکان است.

محمدی گفت: به همین دلیل وقتی بحث مناسب سازی پیش می‌آید منظور، آماده‌سازی محیط برای استفاده افراد کم‌توان جسمی و معلولان است تا بتوانند مانند افراد عادی از امکانات محیط استفاده کنند و این موضوع در راستای رعایت تساوی حقوق شهروندی افراد مطرح است.

او افزود: به عنوان مثال در رابطه با درمانگاه‌های سطح شهر اگر بحث مناسب‌سازی را در ساختمان خود رعایت نکنند، در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری باید با آن‌ها مخالفت شود و علوم پزشکی نباید پروانه فعالیت این درمانگاه‌ها را تمدید کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار