شریعتی گفت: ۲۸ طرح آبخیزداری در سطح استان خوزستان در دست احداث هستند و همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه آیین کلنگ زنی پروژه بند بتن غلتکی k۶ هفتکل گفت: طی ۲ سال اخیر به ویژه در یک سال گذشته اقدامات خوبی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شده است.

او احیای مجدد در ساخت سد‌های بتن غلتکی و طرح‌های آبخیزداری را یکی از اقدامات خوب اداره کل منابع طبیعی استان عنوان کرد و افزود: همچنین ۲۸ پروژه آبخیزداری در دست ساخت داریم که امیدواریم در هفته دولت به بهره‌برداری برسند.

شریعتی با بیان اینکه پارسال ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه‌ها هزینه شده است، اظهار داشت: با انجام این طرح ها، علاوه بر کمک به صیانت و حفاظت از خاک و منابع آبی منطقه و استان خوزستان، می‌توانیم آب و خاک را که سرمایه ملی است حفظ کرده و شرایط را برای توسعه و پیشرفت مناطق مختلف فراهم نماییم.

استاندار خوزستان بیان کرد: اگر چنین طرح‌هایی انجام نشود خاک شسته شده و از بین می‌رود و دلیل و انگیزه برای ماندگاری روستاییان نمی‌ماند، به همین دلیل تلاش می‌کنیم با جدیت و سرعت این طرح‌ها را به سرانجام رسانده و طرح‌های بیشتری اجرا کنیم و در حفظ منابع آب و خاک استان گام‌های موثری برداریم.

کوروش کیانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به اهداف این پروژه گفت: جلوگیری از فرسایش خاک در اثر سیلاب‌های فصلی، کاهش خطرات ناشی از سیل، تقویت سفره‌های زیرزمینی و تامین آب جهت مصارف کشاورزی و دامداری از جمله اهداف این پروژه‌ها است.

ارتفاع بند بتن غلتکی مهسنبلی هفتگل ۱۳ متر، طول تاج آن ۸۲ متر و حجم مخزن آن ۱۷۵ هزار متر مکعب است و اعتبارات آن ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است که اواخر شهریور ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.