رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: به تازگی مجرمان از روش کلاهبرداری نیجریه‌ای استفاده و به عنوان «خیر» اقدام به کلاهبرداری سایبری می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: به تازگی مجرمان با استفاده از روش کلاهبرداری نیجریه‌ای که مشهور است با عنوان «خیر» اقدام به کلاهبرداری سایبری می‌کنند.

او بیان داشت: به این صورت که مجرمین ابتدا سوژه خود را به شبکه‌های اجتماعی که شماره تلفن را نمایش می‌دهد هدایت می‌کنند، هدف از این کار این است که فرد قربانی با دیدن شماره تلفن خارج از کشور فریب می‌خورند و گمان می‌کنند فرد مقابل خارج از کشور زندگی می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: در ادامه مجرم با بیان اینکه قصد دارد مبلغ زیادی را به عنوان مثال دو تا سه میلیون یا میلیارد ریال برای امر خیر اختصاص دهد، سعی می کند افراد را اغفال کند.

او گفت: سپس به بهانه‌های مختلف ادعا می‌کند قصد دارد وجه را از طریق چمدان و با هواپیما ارسال کند که نیاز به مبلغی جهت ارسال است و از لحاظ روانشناسی روی فرد مورد نظر کار می‌کند که متاسفانه افراد فریب خورده با تصور دریافت چند میلیون یا میلیارد، مبالغی که مورد نظر فرد مجرم است به حساب آن‌ واریز و برای دریافت چمدان به فرودگاه مراجعه می کنند، ولی هیچوقت چمدانی دریافت نخواهند کرد.

کریمی ادامه داد: کاربران به هیچ عنوان به پیامک‌هایی که از طرف افراد ناشناس دریافت می‌شود و وعده پرداخت مبالغ بالایی را دارند توجه نکنند و پاسخ ندهند که ادامه این روند احتمالا کلاهبرداری است.

او گفت: مردم با مشاهده موارد مشکوک از این قبیل می‌توانند سریعا به پلیس فتا مراجعه کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی، موارد را گزارش کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.