ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گنبدکاووس به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بر لغو شدن دید و بازدید‌های عید قربان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس در نشست با علمای اهل سنت که به مناسبت نزدیک بودن اعیاد بزرگ اسلامی قربان و غدیر برگزار شد، گفت: از چند ماه قبل بیماری کرونا در سراسر جهان فراگیر شده و به خاطر آن حتی مناسک حج تعطیل شده و ما در این شرایط وظیفه داریم، دستورالعمل‌های بهداشت اجتماعی و فردی را رعایت کنیم.

حجت الاسلام ترابی با یادآوری اینکه با تساهل و سهل انگاری که پس از موفقیت نسبی کنترل بیماری کرونا در پیک اول داشتیم بار دیگر شاهد سیر صعودی این بیماری هستیم، افزود: براساس آموزه‌های دینی، مسلمانان در قبال جان دیگر همنوعان خود دارای مسئولیت شرعی هستند و نباید با غفلت و کوتاهی، زمینه رنج و بیماری و یا مرگ دیگران را فراهم کرد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این نشست بابیان اینکه در مهلک بودن کرونا تردیدی وجود ندارد، گفت: همه در قبال سلامت جامعه مسئول هستیم و باید اصول بهداشتی و جوانب احتیاط را تا زمانی که برای درمان بیماری چاره‌اندیشی شود، رعایت کنیم.

آخوند نوریزاد با اشاره به سخن چند ماه پیش مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به دستورات ستاد مقابله با کرونا، افزود: با توجه به اهمیت عید قربان که هرساله با شور و شوق خاصی در بین مسلمانان بویژه اهل سنت منطقه برگزار می‌شود، درخواست داریم امسال شهروندان به خاطر حفظ سلامت خود، خانواده و دیگران، دید و بازدید‌های این عید بزرگ را لغو و با تلفن و ارتباط تصویری آنرا انجام دهند.

آخوند مدد هوشمند امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه‌برون هم در این نشست امیدواری و خوف را دو بال زندگی دانست و گفت: براساس آیات قرآن، از پس هر سختی یک آسانی و گشایس هست بنابراین اگر شرایط سخت امروز بیماری کرونا را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن، شستن دست‌ها و پرهیز از حضور در تجمعات را رعایت و تحمل کنیم، بدون تردید به آسایش می‌رسیم.

آخوند هوشمند با تاکید بر همراهی و مشارکت همگانی برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری کرونا، افزود: علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسلمانان نباید دعا کردن، توبه کردن و توسل به اهل بیت (ع) و اولیای الهی را برای رفع این بیماری و خطر فراموش کنند.

او گفت: در ایام عید سعید قربان هم از مردم تقاضا داریم دید و بازدید‌ها را بسیار محدود و یا درصورت امکان به صورت تلفنی انجام دهند و امسال فقط قربانی کردن را که از دستورات الهی است بجا آورند.

انتهای پیام/ق
برچسب ها: عید قربان ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دید و باز دید عید قربان ثواب داره // قبول دارید ؟؟