فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به صورت همزمان در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۹هزار نوآموز به پایگاه‌های ۱۲ گانه سنجش در سطح استان مراجعه کنند.

متقیان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به تغییرات برگزاری فرآیند سنجش امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: امسال این طرح بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با تغییراتی که در پایگاه‌ها ایجاد شده است، در ۱۲ پایگاه اصلی در شیفت صبح و ۳ پایگاه در شیفت عصر سنجش در استان خراسان شمالی اجرا می شود.

متقیان افزود: در این دوره ازبرنامه سنجش به دلیل شرایط بوجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا فقط نوآموزان بدو ورود مورد سنجش قرار می‌گیرند و سنجش نوآموزان پیش دبستانی به زمان دیگری موکول شده است که در صورت اخذ مجوز‌های لازم اطلاع رسانی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او به تغییرات آماری در میزان پذیرش پایگاه‌های سنجش اشاره کرده و اظهار کرد: در سطح استان تمامی پایگاه‌ها با درجه (ب)، روزانه تعداد ۲۰ نوآموز را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهند، که نسبت به سنوات گذشته تعداد ۲۳ نفر از آمار پایگاه‌های اولیه (الف) به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی کاسته شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به زمان نوبت گیری و آغاز فرآیند سنجش افزود: نوبت گیری طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه آغاز و تا کنون بیش از ۷ هزار نو آموز نوبت گیری کرده اند که با احتساب ۶ هزار نوآموز پیش دبستانی که سال قبل نوبت گیری و سنجش شده اند بیش از ۵۰ درصد نوبت گیری و فرایند سنجش در استان به صورت موفق انجام شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.