پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حفظ شاکله اصلی تیم، میراث به جا مانده از زمان برانکو است که در چهارمین قهرمانی پرسپولیس موثر بود.

فنونی زاده: میراث برانکو در قهرمانی پرسپولیس موثر بود/ بعضی‌ها کارشکنی‌های زیادی کردندمرتضی فنونی زاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: این قهرمانی را به مدیریت، کادر فنی، بازیکنان و هواداران تبریک می‌گویم و امیدوارم روند رو به رشد پرسپولیس ادامه دار باشد.  

 او درباره علت قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: به هر حال میراثی که برانکو به جا گذاشت و پرسپولیس روی نیمکت خود بازیکنان خوبی در اختیار داشت، در چهارمین قهرمانی این تیم موثر بود. به نظرم شاکله اصلی پرسپولیس از دوران برانکو حفظ شده است و یحیی گل محمدی توانست رکورد  برانکو را بشکند. تیم پرسپولیس در دوران برانکو ۳ هفته قبل از پایان بازی‌ها قهرمان شده بود، اما اکنون این تیم ۴ هفته زودتر توانست قهرمانی را بدست آورد. البته ما ۵ سال قهرمانی متوالی در باشگاه‌های تهران را بدست آوردیم، اما این اولین بار در لیگ برتر فوتبال است که یک تیم ۴ سال پی در پی قهرمان می‌شود. علاوه بر این در دوران ما، در طول یک سال ۳ جام قهرمانی کسب کردیم که امیدوارم یحیی بتواند رکورد پروین را بزند.  

پرسپولیس یکی از بهترین بازی های خود را انجام داد

فنونی زاده درباره پیروزی پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان گفت: به نظرم یکی از بهترین بازی‌های پرسپولیس را در دمای ۵۰ درجه شاهد بودیم و بازیکنان این تیم با جسارت بازی کردند و بعد از زدن ۲ گل به خوبی بازی را مدیریت کردند. نفت مسجد سلیمان تیم خوبی است، اما نتیجه این بازی برای این تیم مهم نبود، چون جایگاهش در جدول رده بندی تغییر نمی‌کرد. بشار رسن هم بهترین بازیکن این بازی بود.

حفظ بازیکنان پرسپولیس باید در اولویت اول قرار بگیرد 

فنونی زاده درباره راهکار پرسپولیس برای تداوم قهرمانی هایش گفت: به نظرم حفظ بازیکنان باید در اولویت اول قرار بگیرد و همه نفرات برای فصل بعد نگه داشته شوند و مسئولان باشگاه چند بازیکن دیگر هم اضافه کنند. پرسپولیس تیم فوق العاده‌ای است و امیدوارم در بازی‌های  برگشت لیگ قهرمانان آسیا هم بتواند به موفقیت دست یابد و نتایج دور رفت را جبران کند.

گل محمدی با شایستگی پرسپولیس را قهرمان کرد 

او درباره نقش یحیی گل محمدی در قهرمانی پرسپولیس اظهار کرد: گل محمدی مربی جوان، کاربلد و جویای نام است و او میراث گرانبها را از کالدرون گرفت و با شایستگی تیم پرسپولیس را قهرمان کرد. البته گل محمدی در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بدست نیاورده است، اما امیدوارم در دور برگشت جبران مافات کند. خیلی سخت است تیم صدرنشین نیم فصل اول بتواند به مقام قهرمانی در پایان فصل برسد که پرسپولیس به این مهم دست یافت.  

فنونی زاده: میراث برانکو در قهرمانی پرسپولیس موثر بود/ بعضی‌ها کارشکنی‌های زیادی کردند

حریفان دستشان از جام کوتاه مانده است و رجز می خوانند 

پیشکسوت پرسپولیس درباره شائبه مهندسی لیگ و طرفداری وزارت ورزش از پرسپولیس گفت: حریفان ما می‌گویند پرسپولیس تیم حکومتی است و آن‌ها این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند، چون دستشان از جام قهرمانی کوتاه مانده است و رجز می‌خوانند. رقیب سنتی  ما از ۵۰ متری گل می‌خورد و این تقصیر وزیر ورزش نیست. پرسپولیس خوب بازی می‌کند و این موضوع به وزیر ورزش ارتباطی ندارد.  

فنونی زاده درباره جای خالی هواداران در جشن قهرمانی پرسپولیس بیان کرد: بله واقعا جای هواداران خونگرم جنوبی در ورزشگاه  خالی بود تا قهرمانی تیم محبوب خود را ببینند. امیدوارم کرونا از بین برود تا طرفداران بتوانند بازی‌های تیم خود را از نزدیک مشاهده کنند.  

او بیان کرد: هیچ کس دوست نداشت تیم پرسپولیس  برای چهارمین مرتبه قهرمان شود و بعضی‌ها کارشکنی‌هایی کردند، اما بازیکنان با صلابت بازی کردند و جای بحث در این قهرمانی باقی نگذاشتند.  

فنونی زاده در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر مسجل شد و کادر فنی باید به فکر آمادگی تیم خود برای جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باشد تا سرخپوشان  در این ۲ جام هم به موفقیت دست یابند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار