معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش دمای هوا در همه نقاط، گفت: پیش بینی می‌شود تا اواسط هفته آینده دمای ۱۹ شهر استان به ۴۰ درجه و بیشتر برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: دمای  شهر کرمانشاه امروز در گرمترین حالت به ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته تغییری نخواهد داشت، اما انتظار می‌رود از فردا روند افزایش دما آغاز و تا دوشنبه به ۴۲ درجه بالای صفر برسد.

او ادامه داد: البته طبق آنچه که نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد احتمال افزایش یک تا ۲ درجه دیگر از سه شنبه تا پنجشنبه آینده برای شهر کرمانشاه وجود دارد.

زوراوند با بیان اینکه دمای شبانه مرکز استان نیز با افزایش مواجه خواهد شد، افزود: دمای امشب کرمانشاه در خنک‌ترین حالت به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد و انتظار می‌رود تا دوشنبه شب به ۲۲ درجه نیز افزایش یابد.

معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه برای امروز حدود ۱۴ شهر و شهرستان استان دمای آن‌ها به حدود ۴۰ درجه و بیشتر برسد، افزود: سومار و قصرشیرین با دمای ۴۵ درجه و سرپل ذهاب با دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین نقاط امروز خواهند بود.

او یادآور شد: برای هفته پیش رو و فعلا تا اواسط آن انتظار می‌رود دمای شهر‌های کرمانشاه، ازگله، اسلام آبادغرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، حمیل، روانسر، سرارود، سرپل ذهاب، سومار، صحنه، قصرشیرین، گهواره، گواور، گیلانغرب، هرسین، دالاهو و کوزران به ۴۰ درجه و بیشتر برسد.

زوراوند ادامه داد: احتمالا دمای هوای شهر‌های سومار و قصرشیرین برای اواسط هفته آینده به حدود ۴۸ درجه و سرپل ذهاب نیز به ۴۵ تا ۴۶ درجه خواهد رسید.

این مقام مسئول در اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآوری کرد: هوای استان تا اواسط هفته آینده صاف تا قسمتی ابری و در ساعاتی از بعدازظهر و اواخر وقت هر روز همراه با رشد ابر، وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک محلی خواهد بود.

او همچنین از احتمال رگبار پراکنده باران در ساعاتی از بعدازظهر روز‌های شنبه و یکشنبه در نواحی شرقی استان خبر داد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.