تحقیقات جدید آلمانی‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا در هوای سرد از فاصله ۸ متری هم منتقل می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا در هوای سرد می‌تواند بیش از ۸ متر در هوا معلق باشد. محققان آلمانی این موضوع را در یک کشتارگاه که یک هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنانش آلوده به کرونا شدند دریافتند.

آن‌ها فهمیدند که فرد آلوده به کرونا به دلیل هوای سرد کشتارگاه (۱۰ درجه سلسیوس) و جریان هوا در محیط بسته می‌تواند تا شعاع هشت متری خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

این مطالعه نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه محیط‌های سرد، انباشته و تاریک کارخانه‌ها و انبار‌ها شرایط ایده آل را برای انتشار ویروس کرونا ایجاد می‌کند. همچنین این موضوع نشان می‌دهد که زمستان پیش رو می‌تواند سخت‌تر هم باشد.

دانشمندان می‌گویند وقتی ویروس کرونا در معرض نور آفتاب قرار نمی‌گیرد بیشتر زنده می‌مانند و می‌تواند در هوا شناور شود تا افراد را از دور آلوده کند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که هوای سرد بدون تغییر مکرر، همراه با شرایط کاری شدید، در گردش ذرات ویروس به مسافت‌های بزرگ کمک می‌کند.

پروفسور آدام گراندهوف،  ویروس شناس در انستیتوی ویروس شناسی تجربی لیبنیز، اظهار کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که شرایط دمای پایین، کمبود هوای تازه و گردش هوای ثابت  انتقال ذرات ویروس کرونا را در مسافت‌های بزرگتر ممکن می‌سازد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
همینو کم داشتیم ویروس نیست، هیولا
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
علی برکت اللهههههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
حالا مدارس را باز کنید و با جان بچه ها بازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
هر روز یه خبر خوش. خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
لطفا برای اونایی که بیماری خاص ( من جمله دیابت) دارند یه شرایط بذارین که بتونن داروهای واجبی که تایید شده و هزار بار ازمایش و ... دادن که مریضند بدون مراجعه به بیمارستان (توی بیمه سلامت باید حتما دارو رو بیمارستان بنویسه چون جای دیگه تحت پوشش نیست) بگیرند . به خدا استرس گرفتن دارو باعث شده چند ماه بی دارو باشم و بیماریم بدتر شده کسی رو هم ندارم برام بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
آفرین به خاطر همین میخواید مدارسو حضوری کنید کشتار دسته جمعی
Germany
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
بخوایم نخوایم پاییز و زمستون فرا میرسه با این کرونا چه جوری زندگی کنیم ؟ خدا بخیر بگدرونه که ۸ متری فاصله ب گیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
آقا یه پارچه نانو بزرگ شبیه یه ماسک جلو اسپلیتا بزنین عامل این پاندمی تابستونی فقط و فقط همین اسپلیتا در مکانها و ادارات عمومی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ای مسئولین چرا با جان و مال مردم بیچاره بازی میکنین
اینا که ماسک نمی‌زنن و دله گردی رو تو شرایطی که کادر درمان بیچاره دارن از جون خود و خانوادشون مایه میذارن پیش گرفتن اگه بالای صد هزار تومن جریمه نکنید در این فجایع شریک هستین و گناه اینهمه مرگ ومیر به گردنتونه
آخرین اخبار