تقویت فرهنگ و باور‌ها منطبق بر موازین دینی و اسلامی

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و بومی مردم شوسف باید سعی شود فرهنگ و باور‌هایی را که منطبق بر موازین دینی و اسلامی تقویت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدی رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان، گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و بومی مردم شوسف در مسائل مهمی همچون رعایت عید غدیر رعایت حقوق شهروندی باید تلاش کرد تا فرهنگ و باور‌هایی را که منطبق بر موازین دینی و اسلامی است تقویت کنیم.

او افزود: احیا و تبلیغ فرهنگ اصیل مردم این شهر، تعیین نوع لباس محلی، احیای مراسم اعیاد باستانی، ترویج فرهنگ قرآنی و اجرایی برنامه‌های شادی بخش و محلی در روز عید غدیر را باید مورد توجه قرار داد.


بیشتر بخوانید


محمدی با اشاره به وجود ۲۰کانون فرهنگی و هنری در بخش شوسف ، بیان کرد: امسال ۱۰کانون فرهنگی هنری به این شهر اختصاص یافته و متقاضیان می توانند برای دریافت مجوز کانون فرهنگی هنری به اداره فرهنگ ارشاد مراجعه کنند.

رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان، با اشاره به نبود خانه فرهنگ و موسسه قرآنی در شهرشوسف، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای این شهر پیگیر ایجاد  خانه فرهنگ و موسسات قرآنی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین نوری امام جمعه شهر شوسف معرفی مفاخر شهرستان و اجرای برنامه‌ها در عید غدیر را مهم دانست و تصریح کرد: این برنامه ها باید با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

او گفت: یکی از مواردی که باید در دستور کار اعضای شورا فرهنگ عمومی در شهرستان نهبندان و شهر شوسف قرار گیرد، مسئله پژوهش و تحقیق کافی درباره شناخت و تدوین آداب و رسوم محلی شهرستان است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.