معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان در امور جوانان گفت: نبود سرپناه و شغل از جمله مشکلات اساسی بر سر راه جوانان در امر ازدواج است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گلاویژ فتاحی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان در ادامه اولین جلسه مجمع خیرین ازدواج کردستان به عمده مسائل جوانان امروزی اشاره کرد و اظهار داشت: دغدغه هویت، اشتغال، سرپناه از جمله مشکلات جوانان و همانند سدی عظیم در برابر سنت حسنه ازدواج است.

فتاحی به فرآیند‌های ازدواج جوانان و تشکیل نهاد خانواده از سوی آنان گریزی زد و افزود: سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و تشکل‌های مردمی همیشه در کنار مسئولین برای توسعه استان اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند که شایسته تقدیر هستند.

او اقدام خیرین برای تشکیل این مجمع را گشایش دریچه امیدی به روی جوانان استان بیان کرد و گفت: گام‌های محکم و خیرخواهانه خیرین در این مسیر به زندگی جوانان ما رنگ امید خواهد بخشد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با بیان اینکه در تلاشیم از موازی عمل کردن در کسب و خرج منابع بودجه‌ای بپرهیزیم، افزود: نیازمند پیوستن خیرین به این امر در راستای ساماندهی جوانان این مرزبوم هستیم.

فتاحی با اشاره به اهمیت تشکیل خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی، تشکیل مجمع خیرین ازدواج در کردستان را ضروری برشمرد.

او با اشاره به تاثیر مثبت تشکیل خانواده بر سلامت روان اظهار داشت: کرونا علاوه بر تهدید سلامتی می‌تواند فرصتی برای کاهش تشریفات برگزاری مراسم ازدواج باشد، ضمن اینکه باید تشکل‌های مردمی و مسئولین در زمینه ترویج ازدواج آسان منطبق بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی تولید محتوا داشته و این مسیر را برای جوانان هموار سازند.

معاون مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در امور جوانان تقویت و ترویج فرهنگ ازدواج به ویژه ازدواج آسان بدون برگزاری رسم‌های اضافی و دست و پاگیر را از دیگر اهداف این مجمع بیان کرد و گفت، امید است با انجام اقدامات فرهنگی و زیربنایی خیرین ارجمند استان و ایجاد مجمع خیرین، امر ازدواج و نقش آفرینی در این مسئله به عنوان فرهنگ عمومی نهادینه شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.