ارتش تحت فرمان خلیفه حفتر از استقرار پدافند موشکی در مناطق نزدیک به خط تماس با نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش تحت فرمان خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» اعلام کرد که در اطراف شهر «سرت» و پایگاه هوایی «الجفره» سامانه پدافند موشکی مستقر کرده است.

این پدافند در مناطق نزدیک به خط تماس با نیرو‌های دولت وفاق ملی و نیروهای ترکیه مستقر شده‌اند.

هدف از این اقدام مقابله با هرگونه حمله توسط نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه اعلام شده است.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی»، دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. «دولت وفاق ملی» به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت «طبرق» در شرق لیبی که خلیفه حفتر، ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.


بیشتر بخوانید


امارات، عربستان سعودی، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند.

پیش از این عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، درباره احتمال مداخله در لیبی سخن گفته بود. او گفته که اگر درگیری‌ها در لیبی از شهر سرت و الجفره عبور کند و بیش از این به مرز‌های غربی مصر نزدیک شود، قاهره بیکار نخواهد ماند و دست به دخالت نظامی در لیبی خواهد زد. سخنگوی وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد این اظهارات آتش درگیری‌های لیبی را شعله‌ور می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار