وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن زمینه خانه دار شدن مردم را فراهم می کند،گفت: مالکان خانه‌های خالی در ازای عرضه خانه هایشان برای طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات و زمین مرغوب دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از زمین ۷۳ هکتاری طرح اقدام ملی مسکن زنجان با اشاره به اینکه  این طرح  با  استقبال مردم در سراسر کشور روبه رو شد،گفت:زمین‌های خوب و مرغوب در بهترین نقاط شهر برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن در نظر گرفته شده است.
 
او  با بیان اینکه بر اساس آمار بیش از ۲ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد ،افزود: از صاحبان خانه‌های خالی دعوت می شود تا منازل حود را در پروژه اقدام ملی مسکن عرضه و به مردم واگذار کنند و در قبال این کار تسهیلات و زمین مرغوب دریافت کنند.
 
اسلامی با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی بیان کرد: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی وجود داشت و مکرر درخواست کرده بودیم‌ چرا که این موضوع محرک تشویقی است تا شرایطی فراهم شود که خانه خالی را عرضه کنند و این مهم کمک به عرضه است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این موضوع تشویقی است تا شرایطی فراهم شود که مالکان خانه خالی خود  را عرضه کنند و در قبال آن تسهیلات دریافت کنند.
 
اسلامی وزیر راه و شهرسازی
اسلامی وزیر راه و شهرسازی
 
 
اسلامی  با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن زمینه خانه دار شدن بسیاری از مردم را فراهم  می کند گفت:متقاضیان  این طرح به شکل دقیق شناسایی  و ثبت نام انجام شده است.
 
او با بیان اینکه در مرحله اول با ۲ وضعیت در سامانه و از طریق پیامک یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند، ادامه داد: ثبت نام کنندگان از طریق پیامک فقط اطلاعات اولیه خود را در سامانه ثبت کردند.
 
او با اشاره به اینکه تاکنون ۹۳۶ هزار نفر از این تعداد در سامانه اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند، گفت:غربالگری‌های لازم انجام شده و تاکنون پس از پالایش نتیجه ۳۴۰ هزار نفر مثبت بوده که از اواخر ماه آینده به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن در سه نوع عمل می شود در  نوع اول افرادی هستند که منازل برای آن‌ها آماده شده و وقتی تعهدات خود را انجام دادند واحد‌ها تحویل داده می‌شود.

او افزود : در نوع دوم افراد به پروژه‌ها معرفی می‌شوند و با سازنده قرارداد می‌بندند و طبق زمان بندی که در قرارداد است واحد خود را تحویل می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نوع سوم در شهر‌های کوچک زمین را تحویل می‌دهیم و با مدیریت کارگزاری‌ها واحد‌ها با نظارت لازم ساخته می‌شود.
 
او به طرح ودیعه مسکن اشاره کرد و ادامه داد: بسته حمایتی مستاجران اعلام شده که از چهارم مرداد ماه جاری همه خانوارهای که جمعیت بالای ۵ نفر هستند می‌توانند برای کمک ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ تفاوتی نمی‌کند مراجعان در کدام موسسه یا ارگانی مشغول کار هستند فقط باید دارای حقوق ثابت باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: واجدان شرایط به طور سیستماتیک به بانک‌ها معرفی خواهند شد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.