امام جمعه گناوه با بیان اینکه امام جمعه نباید به هیچ حزب یا جناحی وابسته باشد گفت: امام جمعه باید یک مسیر و یک خط داشته باشد و آن فقط خط ولایت فقیه است.

امام جمعه نباید به هیچ حزب یا جناحی وابسته باشدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در جلسه شورای اداری شهرستان گناوه به مناسبت اولین نماز جمعه کشور بیان کرد: نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی، سیاسی، اجماعی است که امام جمعه فرمانده ان قرارگاه است؛ و این فرمانده نباید به هیچ حزب یا گروه و جناح خاصی وصل باشد.

او ادامه داد: امام جمعه اگر به یک حزب خاص یا خط خاص وصل باشد نمی‌تواند پدر معنوی آن جامعه باشد و همه افکار حزب‌ها را داشته باشد. امام جمعه باید یک مسیر و یک خط داشته باشد و آن فقط خط ولایت فقیه است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه اول ذی الحجه پیوند اسمانی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است و باید زنان جامعه ما از این پیوند آسمانی الگو بگیرند افزود: اولین فلسفه ازدواج سکونت و آرامش زوج در کنار هم است. بالا رفتن رقم طلاق در جامعه ما و پایین آمدن ازدواج در جامعه و بالا رفتن سن ازدواج به خاطر فاصله گرفتن از سیرت و روش زندگی امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است.

رکنی حسینی گفت: امروز نقش زن و مادر بودن در جامعه ما کمرنگ شده که می‌طلبد مسئولین امر فکری اساسی در این زمینه کنند.

او در مورد همه گیر شدن ویروس کرونا در جامعه و استان و شهرستان گناوه گفت: ویروس کرونا در شهرستان ما فراگیر شده و مردم باید ضوابط بهداشتی را بیشتر از هر زمان دیگر رعایت کنند.

امام جمعه گناوه افزود: در چند روز اخیر چند همشهری را به خاطر ویروس کرنا از دست دادیم که ازجمله شهید سلامت خانم عبدالهی بود که در مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داد.

رکنی حسنی گفت: با هماهنگی دفتر ایت اله سیستانی یک پزشک فوق تخصص ریه به بیمارستان امیرالمونین گناوه افزوده شده است که به صورت رایگان به ویزیت بیماران کرونایی مشغول خواهد شد و همچنین قول رفع کمبود‌های بیمارستان را نیز از ایشان گرفته‌ایم که قرار است مبلغ یک میلیارد تومان به این بیمارستان کمک نقدی شود.

او عنوان کرد: با تو به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد نهضت تعامل و احسان در راستای کمک‌های مومنانه، در شهرستان گناوه نیز در دستور کار قرار گرفته و بسته‌هایی آماده شده که در بین نیاز‌مندان تقصیم خواهد شد.

امام جمعه گناوه در مورد ظرفیت فضای مجازی و استفاده از ان در ترویج فرهنگ انقلاب و اسلام گفت: فضای مجازی یک ظرفیت بسیار بالای است که همه باید از ان استفاده کرده و به گسترش فرهنگ اسلام و انقلاب در آن بپردازند.

انتهیا پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.