استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: واحد‌های صنعتی و تولیدی کالا‌های خود را از گمرک استان صادر کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با تأکید بر اینکه واحد‌های صنعتی کالا‌های خود را از گمرک استان صادر کنند اظهار داشت: هر یک از واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در استان که امور مالی و صادراتی خود را بدون دلیل قانع کننده در خارج از استان انجام دهند، از دریافت تمامی خدمات محروم می‌شوند.

او افزود: این خدمات شامل حواله‌های تهیه مواد اولیه، معرفی برای دریافت تسهیلات بانکی و خدماتی نظیر آب، برق و گاز است.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: تعدادی شرکت مهم و شاخص در استان وجود دارد که فقط کارخانه این شرکت‌ها در استان مستقر است، اما سایر فعالیت‌های مالی، تبلیغی و صادراتی این شرکت‌ها در استان‌های دیگر انجام می‌شود.

او ادامه داد: ارائه خدمات بین استان و این شرکت‌ها باید متقابل باشد و شرکت‌هایی که مشکلی در رابطه با صادرات محصولات خود از گمرک استان ندارند، ملزم به استفاده از گمرک استان هستند.

عباسی گفت: برخی از کارخانه‌های مستقر در استان نیز در این میان دلایل قانع کننده‌ای دارند، که برای رفع مشکلات این حوزه در اسرع وقت کارگروهی تشکیل شود.

او در خصوص صادرات بادام استان از دیگر گمرکات کشور نیز افزود: مسئولان مربوطه علت این موضوع را بررسی و برای رفع آن تلاش کنند.

عباسی به سفر سفیر اتریش به استان اشاره و اضافه کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و دست یابی به بازار فروش محصولات تولیدی خود در کشور اتریش در این سفر در اولویت مسوولان قرار گیرد.

او ادامه داد: ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری با اولویت معرفی دو حوزه گردشگری و کشاورزی از جمله بادام باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار