مدیرعامل بنیاد برکت از بیشترین سهم سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه دانش‌بنیان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار کرد: در سال ۹۸ ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه دانش بنیان بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در کشور را داشته است.

او با بیان اینکه ۴ الی ۵ مجموعه در کشور ذیل ستاد اجرایی در حال آزمایشات ساخت واکسن کرونا هستند، گفت: در این زمینه از دنیا عقب نیستیم و طبق پروتکل‌های انجام شده تولید واکسن در مرحله تست انسانی قرار دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: اقدامات ستاد اجرایی در هماهنگی با دولت‌ها انجام می‌شود و سعی دارد با کمک دولت‌ها خلا‌های موجود را پر کند.

مدنی با بیان اینکه پروژه‌هایی را در زمینه‌های آبرسانی راه پل سازی و ... داریم، ادامه داد: با ورود به مجموعه ها، بنگاه‌ها و کارخانه‌هایی که در کشور به صورت نیمه راکد وجود داشت، توانستیم سرمایه در گردش آن را افزایش دهیم.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: ۵۰ درصد سهام بنگاه‌های راکد را در اختیار می‌گیریم و بعد از سرپا شدن پروژه از آن خارج می‌شویم.

او با بیان اینکه تاکنون به ۳۷۰ پروژه ورود کردیم و ۱۹۵ هزار شغل ایجاد شده است، افزود: بسیاری از بنگاه‌های سرپا شده در بورس وارد شدند و ارزش بالایی دارند و مستقیماً در اختیار مردم هستند، همچنین ستاد هیچ سهمی در آن‌ها ندارد.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه ۸۰ درصد اشتغال چین در مشاغل خرد است، بیان کرد: ما با مطالعات انجام شده بسیاری از طرح‌های اشتغالزایی را در مشاغل خرد و خانگی سرمایه گذاری کردیم.

مدنی ادامه داد: در حال حاضر ۵۴۰ نفر در شبکه تسهیلگران با کمک دولت فرمانداری و ... در حال فعالیت هستند و همچنین آن‌ها با شناسایی ظرفیت‌های موجود روستایی و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت شغل ایجاد می‌کنند.

او با بیان اینکه سرمایه گذاری تمامی طرح‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است که ۶۰ میلیون تومان آن را فرد و ۴۰ میلیون تومان را ستاد اجرایی به صورت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، گفت: از اواسط سال ۹۷ تا کنون ۵۰ هزار طرح خرد و خانگی در شرایط رکود اقتصادی کشور ایجاد کردیم.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار