دکتر فرید عباسی در رابطه با کوهنوردی در دوران شیوع ویروس کرونا و فصل گرما توضیحاتی را بیان کرد.

در کوهنوردی حتما از ماسک استفاده کنیم/ بهترین جایگزین املاح بدن، قرص‌های جوشان استبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر فرید عباسی، پزشک کوهستان در رابطه با کوهنوردی در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از آنجایی که وضعیت مناطق مختلف کشور از نظر شیوع ویروس کرونا یکسان نیست، بنابراین نمی‌توان صحبتی قاطع در این زمینه کرد. بدون شک در مناطق قرمز باید از هرگونه فعالیت‌های دست جمعی پرهیز شود.

او ادامه داد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توان در مناطق سفید به کوهنوردی رفت. در مجموع بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه خانگی است و رفتن به کوهستان می‌تواند برای افراد مشکل ساز شود.

پزشک کوهستان در رابطه با استفاده از ماسک در هنگام کوهنوردی بیان کرد: به طور کلی زمانی که فاصله افراد از یکدیگر کمتر از ۲ متر است باید از ماسک استفاده شود. کوهنوردان برای حفظ ایمنی خود باید از ماسک استفاده کنند و نباید این نکته را در هنگام انداختن عکس‌های دسته جمعی در کوهستان فراموش کنند.

عباسی در رابطه با جلوگیری از گرما زدگی در زمان کوهنوردی گفت: در زمان کوهنوردی در فصل‌های گرم سال باید به ۲ نکته توجه کرد. اول از همه باید از پوست خود در ارتفاعات محافظت کنیم. با توجه به این نکته که افراد در هنگام کوهنوردی به خورشید نزدیک‌تر هستند امکان آسیب دیدگی بر اثر اشعه ماوراء بنفش بیشتر است.

او ادامه داد: نکته دوم این است که کوهنوردان باید به از دست دادن آب و املاح بدن خود توجه کنند. کوهنوردی در فصل تابستان باعث از دست دادن میزان زیادی از آب بدن می‌شود. کمبود آب بدن موجب سردرد، گرفتگی عضلات و بی اشتهایی می‌شود. بهترین جایگزین آب و املاح بدن، استفاده از قرص‌های جوشان ORS هستند.

او افزود: کوهنوردان اگر به قرص‌های جوشان ORS دسترسی ندارند می‌توانند آن را به صورت خانگی تهیه کنند. با یک لیتر آب، ۵ گرم نمک و مقداری عسل می‌توان یک محلول خانگی تهیه کرد که در تامین آب و املاح بدن بسیار مفید است.

عباسی درباره کمک به افرادی که دچار گرما زدگی شدند گفت: اگر گرما زدگی به اندازه‌ای شدید باشد که توان حرکت کردن را از فرد بگیرد، می‌توان ۵ اصل را رعایت کرد. ۱- مصدوم را در یک جای خنک قرار دهیم. ۲- لباس‌های او را کاهش دهیم. ۳- یک کمپرس یخ بر روی شکم او قرار دهیم. ۴- فرد گرما زده را مقداری باد بزنیم. ۵- مقداری از جایگزین‌های آب و املاح را به فرد گرما زده بنوشانیم.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

برچسب ها: کوهنوردی ، گرمازدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار