مکان موزه مطبوعات کرمان تغییر می کند

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان با تاکید بر اینکه مالکیت مکان فعلی موزه مطبوعات متعلق به این اداره کل نیست، گفت: یکی از بنا‌های تحت تملک این اداره به خانه مطبوعات کرمان برای ایجاد موزه، واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات شمال استان کرمان به ظرفیت‌های گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: استان کرمان در بخش گردشگری دارای ظرفیت‌ها و مزیت‌های مختلفی است که می‌تواند هر گردشگری با سلایق مختلف را پذیرش کند.

او با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان کرمان، به منظور رونق صنعت گردشگری این استان از ضروریات است، اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات در توسعه گردشگری، تبلیغات و معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های این استان به گردشگران و علاقمندان است، زیرا گردشگران همواره به دنبال مقاصد جدید هستند و رسانه‌ها می‌توانند با ایفای نقش موثر در این مسیر همراه و همیار اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان باشند.

فعالی بر نقش خانه مطبوعات در توسعه ابعاد مختلف استان تاکید و تصریح کرد: خانه مطبوعات دارای رسالتی سنگین است از یک سو حامی فعالان عرصه رسانه استان و از سوی دیگر به توسعه و ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان کمک شایانی می‌کند.

او در ادامه به وضعیت موزه مطبوعات استان کرمان اشاره کرد و گفت: مالکیت محل فعلی موزه مطبوعات متعلق به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان نیست.

فعالی بیان داشت: یکی از بنا‌های تحت تملک این اداره کل به خانه مطبوعات شمال استان کرمان واگذار می‌شود تا بخش‌هایی از آن به عنوان موزه، کتابخانه و محل برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات شمال استان کرمان نیز بیان داشت: باتوجه به اینکه حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان از اهمیت ویژه‌ای در بین خبرنگاران و مطبوعات برخوردار است، این موضوع در اولویت کاری خانه مطبوعات قرار گرفته است.

محمدرضا نژادحیدری با اشاره به اینکه پس از برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان در تاریخ سه‌شنبه ۲۷ خرداد سال جاری اعضای هیئت مدیره جدید و بازرسان مشخص شدند، افزود: دوره جدید خانه مطبوعات به مدت ۳ سال پیش بینی شده است که آماده ایم در این دوره همکاری موثر و مفیدی با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان داشته باشیم.

او با بیان اینکه برگزاری جلسات دوره‌ای با مدیران استانی برای مطرح کردن مسائل مختلف و بررسی و پردازش به آن‌ها از برنامه‌های اصلی خانه مطبوعات کرمان است، افزود: این جلسات با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

نژادحیدری با اشاره به ضرورت ساماندهی موزه مطبوعات کرمان در این استان گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دوره جدید خانه مطبوعات شاهد راه اندازی دوباره موزه مطبوعات در این استان باشیم که این اتفاق مهم منوط به همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان است.

او بااشاره به اینکه اسناد و اشیا متعلق به موزه مطبوعات دارای ارزش تاریخی بالایی هستند، افزود: در تلاشیم با ارائه فراخوان، اسناد تاریخی مربوط به مطبوعات استان کرمان که در اختیار پیشکسوتان است را به این مجموعه اضافه کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.