مدیرجهاد کشاورزی راسک گفت: امسال ۳۵ هزار و ۴۰۰ اصله انواع نهال گرمسیری، نیمه گرمسیری و زینتی در نهالستان فرزادی واقع در روستای تل سر از توابع بخش پیشین این شهرستان تولید شده است.

بیش‌از ۳۵ هزار اصله نهال در راسک تولید شدسعید نارویی مدیرجهاد کشاورزی راسک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: : این اقدام گام بلندی در جهت افزایش تولید، کارآفرینی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را بدنبال خواهد داشت.

او ادامه داد: در این نهالستان ۳۶ نوع نهال میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و زینتی تولید می‌شود که از این تعداد ۱۱ نوع آن زینتی و بقیه مثمر است.

مدیرجهاد کشاورزی راسک گفت: این نهالستان زیر نظر موسسه تحقیقات نهال و بذر با تولید نهال سالم و شناسنامه‌دار در کشور، موجب افزایش میزان سطح زیرکشت باغات گرمسیری و نیمه گرمسیری در نیمه جنوبی کشور شده است.

او بیان کرد: این کشاورز از اولین تولیدکنندگان نهال گرمسیری و نیمه گرمسیری در کشور بوده که ۱۵ سال است که به تولید نهال اشتغال دارد.

نارویی افزود: این کشاورز با ساخت ۱۰ هکتار باغ مادر و پرورش انواع ارقام میوه‌های گرمسیری موفق به ثبت چندین رقم مناسب و سازگار با شرایط محیطی کشور با همکاری سازمان تحقیقات کشور شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار