اولین مرحله برای برگزاری کلاس آنلاین انتخاب یک نرم افزار کلاس آنلاین مناسب است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کلاس آنلاین یک فناوری بسیار کاربردی جهت یادگیری ارزان و سریع‌تر شما است. اولین مرحله برای برگزاری کلاس آنلاین انتخاب یک نرم افزار کلاس آنلاین مناسب است. در صورتی که قصد دارید یک نرم افزار کلاس آنلاین بی نقصی برای برگزاری کلاس آنلاین خود انتخاب کنید همه موارد لازم را ذکر خواهیم کرد. منظور ما از نرم افزار کلاس آنلاین نرم افزاری است که بر روی سرور شما نصب خواهد شد و سرویس دهنده‌های آموزش مجازی به شما اجاره خواهند داد.

یک نرم افزار کلاس آنلاین خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین نرم افزار کلاس آنلاین کاربر پسند است به عبارت دیگر باید برای معلمان و دانشجویان ایده آل باشد. از جمله موارد دیگر یک نرم افزار خوب را در زیر ذکر خواهیم کرد:

  • مصرف بهینه اینترنت
  • کیفیت بالای تبادل صدا و تصویر
  • امکان ضبط ویدئو و صدا با کیفیت مناسب
  • پشتیبانی مناسب
  • دسترسی سریع به کلاس بدون نیاز به نرم افزار یا افزونه خاص
  • امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش و فایل‌ها
  • امکان نظرسنجی یا امتحان آنلاین
  • امکان ارتباط و تعامل دوطرفه با دانش آموز و اساتید
  • داشتن فضایی برای نوشتن مانند تخته وایتبرد
  • امکان شخصی سازی کدهای نرم افزار کلاس آنلاین
  • امکان یادآوری به اساتید و دانش‌آموزان
  • امکان استفاده از API

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین رایگان

وقتی صحبت از برگزاری کلاس آنلاین رایگان میشود ممکن است اولین تفکری که در ذهن شما نقش ببندد برگزاری کلاس در شبکه‌های اجتماعی باشد. باید خدمت شما عرض کنم شبکه اجتماعی به هیچ عنوان مناسب برگزاری کلاس آنلاین نیست زیرا امکانات یک کلاس استاندارد را در آن نمی‌توان یافت. شبکه اجتماعی تنها جهت برقراری یک مکالمه یا اشتراک گذاری صدا و تصویر است و امکاناتی مانند تخته وایتبرد تعامل دوجانبه با افراد و اشتراک گذاری صفحه کامپیوتر یا نرم افزارها را ندارند.

بهترین نرم افزار کلاس آنلاین

بهترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین در ایران

بعد از تجربه‌ سال‌ها برگزاری کلاس آنلاین قصد داریم بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین در ایران را معرفی کنیم و در آخر بهترین نرم افزار کلاس آنلاین را معرفی نماییم.

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین ادوبی کانکت Adobe Connect

یکی از نرم‌افزارهای کلاس آنلاین که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد نرم افزار ادوبی کانکت است. از مزیت‌های قابل توجه این نرم افزار کلاس آنلاین آپدیت شدن هر ساله آن است.

امکانات نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین ادوبی کانکت

·        قابلیت تنظیم محتوا

با استفاده از این امکان قادر خواهید بود ظاهر کلاس را تغییر دهید. شما قادر خواهید بود یک زمینه اضافه کنید و اتاق مجازی خود را طرح بندی کنید.

·         نظرسنجی  (Poll)

سیستم نظرسنجی نرم افزار ادوب کانکت به این صورت است که یک سوال طراحی می‌شود سپس دانش آموزان می‌توانند به آن پاسخ دهند و در نهایت درصد نتایج نظرسنجی را ببینند.

·         امکان تخته سفید (وایتبرد)

یکی از جایگزین‌های اصلی تخته سیاه در سیستم آموزشی سنتی امکانی است به نام تخته سفید یا وایتبرد با این امکان شما قادر خواهید بود با استفاده از قلم نوری و صفحه تاچ محتوای خود را به صورت مجازی بر روی تخته وایتبرد تایپ نمایید.

·        اشتراک گذاری دسکتاپ صوت، تصویر و دوربین

با استفاده از اشتراک گذاری دسکتاپ قادر خواهید بود تمامی برنامه و محتوای روی صفحه نمایش کامپیوتر خود را به اشتراک بگذارید.

·        چت و گفتگوی متنی

جهت تبادل دو طرفه دانش آموزان لازم است حین برگزاری کلاس نظر خود را به صورت چت ارسال نمایند.

·        امکان اجازه گرفتن دانش آموزان در کلاس

در کلاس مجازی یک امکان وجود دارد که دانش‌آموز قادر هست هر زمان که سوالی داشت دست خود را بالا بگیرد و در صورت تایید استاد مکالمه آغاز شود.

·        ارائه محتوای چند رسانه ای (Multimedia)

ادوبی کانکت سیستمی است که امکان بارگزاری و ارائه مالتی مدیا را به راحتی خواهد داد. بنابراین شما قادر خواهید بود محتوای چندرسانه‌ای خود را آپلود نمایید و از آن هنگام برگزاری کلاس استفاده کنید این فایل‌ها به صورت word، pdf، پاورپوینت ارائه خواهند شد.

·        اتاق استراحت

اگر در یک کلاس جمعیت شرکت کنندگان زیاد باشد یا در کلاس اعضایی باشند که لازم نیست در این کلاس حضور داشته باشند با این امکان این نرم افزار کلاس آنلاین قادر خواهیم بود کلاس را به زیر کلاس‌های کوچکتر تبدیل کنیم که همه اعضا در زیر کلاس‌های کوچکتر حضور داشته باشند. همچنین مدرس می‌تواند به تمامی کلاس‌ها سر بزند و یا پایان کلاسهای زیر مجموعه را کلیک نماید.

·        ضبط کلاس آنلاین

یکی از امکانات مهم نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین ضبط کلاس هنگام برگزاری کلاس است. از آنجایی که ممکن است هنگام تدریس کلاس دچار اختلال شود یا دانش‌آموز هنگام برگزاری کلاس دقت کافی نداشته باشد لازم است این کلاس ضبط شود سپس این کلاس به دفعات زیاد قابل پخش باشد.

در نرم افزار ادوبی کانکت و نرم افزارهای دیگر عمدتا این امکان وجود دارد. همچنین امکان stop کردن ویدئو حین برگزاری کلاس آنلاین وجود دارد.

نرم افزار بیگ بلو باتن رومیت

یکی دیگر از نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین پرطرفدار در ایران و جهان نرم افزار کلاس مجازی بیگ بلوباتن (BigBlueButton) است. نرم افزار بیگ بلو باتن توسط رومیت با قیمت بسیار مناسب ارائه خواهد شد. این نرم افزار مزایایی دارد که بسیاری از نرم افزارها این امکانات را ندارند. در ادامه قصد داریم امکانات این نرم افزار را بررسی نماییم.

امکانات نرم افزار اختصاصی شده کلاس آنلاین رومیت

·        ارتباط تصویری با حداکثر تعداد دوربین

یکی از امکانات نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن داشتن ارتباط  تصویری مدرس و استاد است. این ارتباط باعث تمرکز مدرس و دانش‌آموزان می‌شود. علاوه بر این امکانات شما قادر خواهید بود کیفیت تصویر را تنظیم کنید به صورتی که اگر اینترنت یکی از اعضا قوی نباشد کیفیت تصویر وبکم به بهینه ترین حالت تبدیل شود.

·        امنیت و ارتباط تصویری رمزگذاری شده

امنیت کلاس آنلاین توسط نرم‌افزار کلاس آنلاین بیگ بلو باتن ضمانت است. به عبارت دیگر با استفاده از سیستم رمزنگاری نباید نگرانی بابت سرقت محتوای تدریس داشته باشید همچنین هنگام ورود به کلاس احراز هویت انجام می‌شود. بنابراین شما نباید نگرانی از این بابت داشته باشید.

·        پلتفرم کلاس آنلاین تحت وب

نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن نرم افزاری است که بدون نیاز به نصب اپلیکیشن و تحت وب وظیفه خود را انجام می‌دهد. دروازه ورود شما به کلاس آنلاین تنها یک کلیک است که از طریق مرورگرهای رایج مانند کروم، سافاری و موزیلا و... می‌توان وارد کلاس شد. بسیاری از نرم‌افزارهای کلاس آنلاین از جمله ادوبی کانکت نیاز به نصب نرم‌افزار دارد اما بیگ بلوباتن نیازی به نصب نرم افزار ندارد.

دیگر ویژگی‌های نرم افزار بیگ بلوباتن

  • اتاق استراحت
  • ارائه محتوای چند رسانه ای (Multimedia)
  • وایتبرد و تخته الکترونیک
  • ضبط کلاس
  • چت متنی
  • اشتراک گذاری صفحه نمایش
  • قابلیت اجازه گرفتن
  • قابلیت نظر سنجی
  • قابلیت استفاده از تلفن همراه
  • اجازه گرفتن دانشجویان
  • پلتفرم کلاس آنلاین تحت وب
  • امکان ارسال اس ام اس یادآور قبل از شروع کلاس

کدام یک؟! ادوبی کانکت یا بیگ بلو باتن؟

بعد از بررسی نرم افزار بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت یک سوال پیش خواهد آمد که بیگ بلوباتن بهتر است یا ادوبی کانکت؟ مقایسه زیر به بررسی تفاوت‌های بین این دو نرم افزار کلاس آنلاین خواهد پرداخت.

محیط نرم افزار ادوبی کانکت و نرم افزار بیگ بلوباتن

نرم افزار بیگ بلوباتن دارای محیط بسیار ساده می‌باشد اما ادوبی کانکت دارای یک محیط بسیار شلوغ و دارای پنجره‌های زیادی است.

قابلیت اتصال

برای نرم افزار کلاس آنلاین BigBlueButton اسکریپت‌های گوناگونی وجود دارد از جمله افزونه‌هایی برای جوملا، وردپرس، اتصال به مودل و دروپال یا API را دارد اما ادوبی کانکت این امکان را ندارد. تنها امکان ادوبی کانکت در این زمینه اتصال به دروپال است.

بهترین نرم افزار کلاس آنلاین

دسترسی کاربران

 دسترسی به کلاس‌های بیگ بلوباتن از طریق یک لینک و مرورگر امکان پذیر است. در حالی که تنها یک روش برای دسترسی کاربران به کلاس آنلاین از طریق ادوب کانکت وجود دارد. یکی از طریق مرورگر و دیگری از طریق نرم افزار ادوبی کانکت که در ویندوز یا تلفن همراه قابل نصب است.

پشتیبانی از نسخه موبایل

برای دسترسی به ویدئوهای ذخیره شده یا ورود به کلاس در نرم افزار بیگ بلو باتن لازم است نرم افزار را نصب نمایید اما برای دسترسی به کلاس آنلاین با نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن فقط با یک لینک و مرورگر قادر خواهید بود به کلاس دسترسی پیدا کنید.

مدیریت سیستم

در بیگ بلوباتن یک فضای مدیریت کلاس و کاربران به زبان فارسی وجود دارد. اما در نرم افزار ادوب این امکان به صورت محدود و پیچیده وجود دارد.

دریافت محتوای ویدئویی

ادوبی کانکت سیستمی است که قابلیت مشاهده ویدئو به صورت آنلاین را به شما می‌دهد. در این سیستم شما قادر خواهید بود ویدئوها را یک بار مشاهده نمایید و دفعه بعدی ویدئو رو دانلود کنید.

در سیستم بیگ بلوباتن شما تنها قادر خواهید بود ویدئوها را فقط به صورت آنلاین مشاهده نمایید اما سرعت و کیفیت مشاهده بسیار عالی خواهد بود درست شبیه برگزاری کلاس آنلاین.

زبان نرم افزار

فضای کلاس آنلاین بیگ بلوباتن کاملا فارسی است اما ادوبی زبان کاملا انگلیسی است. در پنل مدیریت هم زبان این نرم افزار فارسی است اما در ادوبی کانکت زبان کاملا انگلیسی است.

نتیجه

در این محتوا، با بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین آشنا شدیم. مزایا و معایب هرکدام را بررسی کردیم و براساس تجربه خود، پلتفرم کلاس آنلاین رومیت را به شما پیشنهاد دادیم. بهتر است بدانید کارشناسان این مجموعه شما را در فرآیند آموزش و تست کلاس آنلاین به‌صورت رایگان و قدم به قدم همراهی خواهند کرد. توصیه می کنیم لذت یک گشت و گذار دلچسب در محیط کلاس آنلاین رایگان رومیت را از دست ندهید.

مشاوره رایگان با کارشناسان رومیت 

02191090414

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
اکبر
۱۲:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
با سلام و وقت بخیر من فکر میکردم همه کلاس آنلاینها شبیه به هم هستند اما متوجه شدم سرویس شما خیلی متفاوت و خاصه ممنونم از سیستم خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر من از این پلتفرم استفاده کردم بسیار راضی بودم امکانات مخصوصا پشتیبانیشون عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر من از این پلتفرم استفاده کردم بسیار راضی بودم امکانات مخصوصا پشتیبانیشون عالی بود.
آخرین اخبار