معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از افزایش ۳۱ درصدی خرید تضمینی گندم در همدان خبر داد.

افزایش  ۳۱ درصدی خرید تضمینی گندم در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تا پایان تیرماه ۱۹۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد دارد.

او ادامه داد: افزایش میزان خرید گندم توسط دولت حاکی از اعتماد و اطمینان خاطر کشاورزان و فراوانی و برکت در مزارع استان است.

پور مجاهد افزود: تا پایان تیرماه کشاورزان ۱۹۳ هزار تن گندم به ۶۰ مرکز خرید فعال در سراسر استان تحویل دادند و در صف الکترونیکی پرداخت بها قرار گرفتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ارزش گندم خریداری شده از دهقانان این منطقه را ۴۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲۰۲ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی هم در حال واریز به حساب کشاورزان است.

او اضافه کرد: تاکنون ۴۱ درصد از طلب کشاورزان پرداخت شده که کار بی نظیری از دولت به شمار می‌رود.

او یادآوری شد: شیوه خرید تضمینی علاوه بر کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها، به کشاورزان اطمینان خاطر می‌دهد که محصولشان را به موقع و با قیمت مناسب خریداری می‌کند تا آن‌ها دغدغه فروش محصول نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نرخ خرید تضمینی برای یک کیلوگرم گندم در سال جاری را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.