وضعیت قرمز کرونا در استان کرمانشاه همچنان ادامه دارد

مدیر گروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر استان همچنان در وضعیت قرمز بیماری کووید ۱۹ قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   سارا شاه آبادی مدیر گروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: وضعیت قرمز کرونا به شرایطی اطلاق می‌شود که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر میانگین سه نفر بستری باشند، بنابراین در حال حاضر استان کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد، اما با شیب ملایمی تعداد افراد مبتلا و موارد مرگ کاهش می‌یابد.

او افزود: این کاهش موارد ابتلاء و مرگ قطعی نیست بلکه به صورت روزانه اتفاق می‌افتد، در واقع این تعداد در نوسان است و ممکن است هر شهرستان یک روز وارد وضعیت قرمز شود.

شاه آبادی گفت: در استان کرمانشاه نسبت به دو سه هفته گذشته با شیب ملایمی تعداد موارد بستری و مرگ کاهش یافته، اما همچنان یک روز شمار افراد بستری افزایشی و یک روز کاهشی می‌شود همچنان توصیه می‌شود تا زمانی که از سوی مقامات بهداشتی وضعیت سفید اعلام نشده مردم باید اصول بهداشتی را رعایت کنند.

او بیان کرد: هنوز اجرای مرحله سوم طرح غربالگری ابلاغ نشده، اما همچنان بهورزان با افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای که پرونده الکترونیک سلامت خانوار دارند به صورت هفتگی تماس برقرار کرده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان داشت: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت اصول بهداشتی استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها افزون بر ضدعفونی کردن سطوح است همچنین باید هنگام ماسک و دستکش با رعایت اصول بهداشتی دور انداخته شود و ماسک را پاره کرده و در کیسه زباله قرار دهند چرا که هنوز به طور قطعی تشخیص داده نشده و ممکن است ویروس هوابرد باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار